Puhti keskittää puhepalvelut DNA:lle

Lehdistötiedote 17.12.2008 klo 11

DNA ja liikelaitoskuntayhtymä Puhti ovat allekirjoittaneet kolmivuotisen sopimuksen, jolla DNA toimittaa kaikki Puhdin tarvitsemat puhepalvelut. Sopimuksen arvo on noin 700 000 euroa ja se on voimassa vuodet 2009 - 2011.

Karkkilan kaupunki, Vihdin ja Nummi-Pusulan kunnat sekä perusturvakuntayhtymä Karviainen ja liikelaitoskuntayhtymä Puhti yhdenmukaistavat puhepalvelunsa. Uudella toimintatavalla ja uutta tekniikkaa hyödyntämällä tavoitellaan entistä parempaa palveluiden tavoitettavuutta, mittavia kustannussäästöjä ja työn tehostumista.

Puhdin puhelinnumerot yhdenmukaisiksi

Tavoitettavuutta ja tehostumista haetaan mm. karsimalla ylimääräisiä puhelimia ja siirtymällä yhden puhelimen käyttöön työntekijöillä. Lisäksi kaikki Puhdin jäsenyhteisöjen puhelinnumerot yhdenmukaistetaan. Tämä merkitsee sitä, että Karkkilan kaupungin, Nummi-Pusulan kunnan ja Vihdin kunnan puhelinvaihteiden numerot ja työtekijöiden suorat numerot muuttuvat ja perusturvakuntayhtymä Karviainen ja liikelaitoskuntayhtymä Puhti saavat omat vaihdenumerot. Uusista numeroista ja niiden käyttöönotosta tiedotetaan erikseen.

Helppoutta ja säästöjä

- Puhti korosti tarjouspyynnössään kustannussäästöjen ja helpon tavoitettavuuden merkitystä. Lisäksi haluttiin laskutukseen ja raportointiin joustavat ja selkeät vaihtoehdot, sanoo DNA:n aluejohtaja Maria Haukemaa.

- Puhti on merkittävä hanke läntisellä Uudellamaalla. Kuntalaisten peruspalveluja tuottavat työtekijät ovat jatkossa entistä helpommin asukkaiden saatavilla. Meillä oli tarjottavana kokonaispalvelultaan ja hinnoittelultaan parhaiten asiakkaalle sopiva ratkaisu, Haukemaa sanoo.

aluejohtaja Maria Haukemaa, DNA Palvelut Oy, p. 044 314 7368, maria.haukemaa@dna.fi

kuntayhtymän johtaja Hannu Nummela, liikelaitoskuntayhtymä Puhti, p. 044 368 8229, hannu.nummela@karkkila.fi

DNA:n viestintä
tiedottaja Helena Melamies, p.044 044 4201, helena.melamies@dna.fi