DRAKA COMTEQ FINLANDIN YT-NEUVOTTELUT PÄÄTTYIVÄT

Televerkon kaapeleita valmistavan Draka Comteq Finland Oy:n yt-neuvottelut Oulun tehtaan alasajosta päättyivät 11.8.2006. Tehtaan alasajon jälkeen Draka Comteq Finland jatkaa myynti- ja markkinointiyhtiönä, joka myy televerkon kaapeleita Suomeen ja lähialueille. Draka NK Cables Oy:n toiminta jatkuu ennallaan.

Draka Comteq Finland Oy:n yt-neuvottelujen Oulun tehtaan toiminta loppuu arviolta maaliskuun loppuun mennessä. Irtisanottavien määrä on ennakoidulla tasolla eli noin 170 henkilöä. Henkilöstölle pyritään myös edelleen järjestämään työtä muissa konserniyhtiöissä. Draka Comteq Finland jatkaa myyntiyhtiönä, joka myy ja markkinoi laajaa valikoimaa tietoliikennekaapeleita Suomessa ja lähialueilla. Yhtiön tuotevalikoimaan kuuluvat samat tuotteet kuin aikaisemminkin eli valokaapelit ja valokaapelitarvikkeet, kupariset telekaapelit, valokuitu-ukkosköydet sekä automaatio- ja tietoverkkokaapelit, jotka jatkossa tuodaan Draka Comteqin muilta tehtailta. Draka NK Cablesin Oulun tehtaalla valmistetaan edelleen matkapuhelinverkkojen, rakentamisen ja teollisuuden kaapeleita tällä hetkellä yli 300 henkilön voimin. Lisätietoja: toimitusjohtaja Martti Puoskari, puh. 010 566 3600 tai 040 7587 179