Draka Comteq suunnittelee Oulun telekaapelituotannon lopettamista

Draka Comteq eli Draka Comteq Finland Oy:n emoyhtiö suunnittelee Euroopan laajuista rakennemuutosta yrityksen vakauden ja kannattavuuden parantamiseksi. Taustalla ovat tietoliikennemarkkinoiden useampia vuosia jatkuneet muutokset. Tavoitteena on kehittää Comteq-ryhmän tehtaat tuoteryhmittäin keskittyneiksi yksiköiksi, jotka toimittavat tuotteita Euroopan markkinoille. Kullakin markkina-alueella on oma, alueeseen erikoistunut myyntiyksikkönsä.

Rakennemuutos käsitellään kaikissa Draka Comteq –yhtiöissä, myös Draka Comteq Finland Oy:ssä, yhteistoimintamenettelyssä henkilöstön edustajien kanssa. Suomessa neuvottelut koskevat suunnitelmaa Oulun telekaapelitehtaan sulkemisesta ja tuotannon siirtämisestä Drakan muille tehtaille. Draka Comteq Finland jatkaa tuotteiden myyntiä entiseen tapaan omilla markkinoillaan. Kaikkien Comteq-yhtiöiden osalta muutos merkitsee tarvetta 330 henkilön vähentämiseen. Drakan toisen suomalaisyhtiön, Draka NK Cablesin, toiminta Oulussa eli antennilinjatuotteiden sekä asennusjohtojen ja johtimien tuotanto jatkuu ennallaan. Lisätietoja: Draka Comteq Finland Oy, toimitusjohtaja Martti Puoskari, puh. 010 566 3600 tai 040 758 7179