Draka Finlandille enemmistö venäläisestä Neva Cablesista

Draka Finlandille enemmistö venäläisestä Neva Cablesista Draka Finland on tehnyt sopimuksen pietarilaisen osakkuusyhtiönsä Neva Cablesin venäläisen omistajan Northwest Telecomin kanssa yhtiön kehittämisestä ja sen kuparitelekaapelien valmistuskapasiteetin kaksinkertaistamisesta. Sopimukseen liittyy Draka Finlandin omistusosuuden kasvattaminen 75 %:iin. Neva Cables on ollut Draka Finlandin osakkuusyhtiö jo toistakymmentä vuotta. Draka Finlandin kannalta Venäjän kaapelimarkkinat ovat tärkeät, ja niiden merkitys kasvaa. Solmitun sopimuksen myötä asema Venäjän markkinoilla vahvistuu. Neva Cables on Venäjän neljänneksi suurin liityntäverkkoihin tarkoitettujen kuparitelekaapeleiden valmistaja. Sen kannalta on merkittävää, että omistajayhtiöt ovat selkeästi sitoutuneet kehittämään yhtiötä ja näin auttamaan sen aseman vahvistumista omilla markkinoillaan. Lisäkapasiteetin arvioidaan olevan käytössä vuoden sisällä. Lisätietoja: Draka Finland, maajohtaja Timo Piekkari, puh. 010 566 3440 tai 040 865 3593 timo.piekkari@draka.fi , www.draka.fi Draka Finland suunnittelee, valmistaa ja myy kaapeleita ja tarvikkeita sekä valokuitua ja tarjoaa tuotteitaan ja niihin liittyviä palveluitaan sähkönsiirron, tietoliikenteen sekä rakentamisen ja teollisuuden käyttöön. Draka Finlandiin kuuluvat Draka NK Cables Oy, Draka Comteq Finland Oy ja Draka Fibre Finland Oy. Yhtiöillä on Suomessa palveluksessaan noin 600 henkilöä, kotimaan tuotantolaitokset Oulussa ja Vantaalla, pääkonttori Espoossa ja useita tytäryhtiöitä eri puolilla maailmaa. Draka Finland –yhtiöiden yhteenlaskettu liikevaihto 2003 oli lähes 180 miljoonaa euroa. Liikevaihdosta yli puolet tuli kansainvälisistä toiminnoista. Draka Finland on osa maailman neljänneksi suurinta kaapelialan konsernia Draka Holding N.V:tä. Drakalla on 67 tytäryhtiötä, jotka toimivat yhteensä 25 maassa. Draka-konsernin liikevaihto 2003 oli 1,4 miljardia euroa, ja sillä on palveluksessaan yli 9 000 henkilöä. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=64756&fn=wkr0001.pdf