Draka NK Cablesin tytäryhtiö Keila Kaabel vihki uuden tehtaan

TIEDOTE Viestintä/Aunesluoma 10.5.2004 Draka NK Cablesin tytäryhtiö Keila Kaabel vihki uuden tehtaan AS Keila Kaabel, joka on suomalaisen Draka NK Cablesin virolainen tytäryhtiö, laajentaa tuotantoaan. Yhtiön uusi voimakaapelitehdas Keilassa vihittiin käyttöön vapun jälkeen. Uuden tehtaan myötä Keila Kaabeliin tulee viitisentoista uutta työpaikkaa. Uudella tehtaalla valmistetaan voimakaapeleita, joiden kysyntä Baltiassa kasvaa koko ajan. Paikallisella tuotantolaitoksella on maahantuontiin nähden etuna kotimaisuuden lisäksi myös korkea laatutaso ja laaja palveluverkosto. Uusi tehdas parantaa Draka-konsernin jalansijaa Baltian markkinoilla. Yritys on suurin sähköverkkojen kaapelitoimittaja Baltiassa. - Kun vuotuinen talouskasvu Virossa on ollut yleisesti noin neljä-kuusi prosenttia, on se rakennusalalla ollut yli kymmenen prosenttia. Vaikeita vuosia on oikeastaan ollut vain yksi, vuonna 1999, kertoo yhtiön toimitusjohtaja Tarvo Leppik. Keila Kaabel on 11 vuotta vanha kaapelintekijä. Yhtiö on Baltian suurin kaapelinvalmistaja ja sillä on vankka markkina-asema myös Latviassa ja Liettuassa. Asiakaspalvelun sujuvuuden takaamiseksi Keila Kaabel perusti myyntikonttorin Riikaan vuonna 1995 ja Vilnaan vuonna 1996. Keila Kaabel sai ISO 9001 -laatusertifikaatin vuonna 1998 ja ISO 14001 ympäristösertifikaatin vuonna 2000. Yritys oli ensimmäisiä, joille laatusertifikaatteja on myönnetty Virossa. Keila Kaabelin loppuasiakkaat ovat pääasiassa sähkölaitoksia ja rakennuttajia. Kaikki baltialaiset energiayhtiöt käyttävät yhtiön palveluita. Lisätietoja: Toimitusjohtaja Tarvo Leppik, Keila Kaabel, +372 671 2215 tai +372 503 1260; Viestintäpäällikkö Eeva Aunesluoma, Draka NK Cables Oy, 010 566 3323 tai 0400 416 351 Keila Kaabel perustettiin vuonna 1992, ja toimintansa se aloitti seuraavana vuonna. Perustajina olivat Nokia Kaapeli sekä Harju Elekter. Draka NK Cables (entinen Nokia Kaapeli) omistaa 66 prosenttia osakekannasta, Harju Elekter 34 prosenttia. Yrityksen suurimmat tuoteryhmät ovat voima- ja sisäasennuskaapelit. Muita tuotteita ovat mm. maa-, teollisuus- ja valvontakaapelit. Työntekijöitä on noin 80. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/10/20040510BIT00320/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/10/20040510BIT00320/wkr0002.pdf