Draka tukee sähköasennuksen SM–semifinaaleja Joensuussa, Kokkolassa, Kouvolassa ja Paraisilla 15.–16.1.

Kaapelinvalmistaja Draka tukee nuorten ammattitaidon SM-kisoja lahjoittamalla sähköasennuslajin kaapelit neljällä paikkakunnalla käytäviin semifinaaleihin ja loppukilpailuun.

Vuosittainen Taitaja-tapahtuma on ammattitaidon SM-kilpailu, johon voivat osallistua enintään 20-vuotiaat ammattioppilaitosten opiskelijat. Semifinaalien eri lajeihin on ilmoittautunut yli tuhat kilpailijaa.

- Yritysten tuki ja yhteistyö ovat tärkeitä, kun oppilaitokset järjestävät alueellisia tapahtumia. Sähköasennus on ollut tekniikkalajeista kiinnostavin läpi vuosien ja semifinaaleihin osallistutaan ahkerasti joka puolella maata. Tuen myötä uudet ammattilaistuotteet tulevat tutuiksi tuoreille ammattilaisille, kertoo Skills Finlandin sähköasennuksen lajipäällikkö Jorma Kärkkäinen Ylä-Savon ammattiopistosta.

- Lahjoituksella haluamme edistää koulutuksen ja työelämän välistä yhteistyötä ja kannustaa nuoria oman ammatillisen osaamisensa jatkuvaan kehittämiseen. Tuotteet ja työmenetelmät kehittyvät jatkuvasti vastaamaan uusia tarpeita. Siksi tulevien ammattilaisten halu oppia uutta myös valmistuttuaan on meille tärkeä, Draka NK Cables Oy:n markkinointijohtaja Juha Majamäki sanoo.

Sähköasennuslajin valtakunnalliset semifinaalit käydään 15.–16.1. Joensuussa, Kokkolassa, Kouvolassa ja Paraisilla. Finaali järjestetään 25.–27.3.2009 Vaasassa, kun yli 300 nuorta opiskelijaa kilpailee SM-titteleistä Taitaja 2009 –tapahtumassa.

Lisätiedot:
Sähköasennuksen lajipäällikkö Jorma Kärkkäinen, Skills Finland ry, Ylä-Savon ammattiopisto, puh. 0400 793 144, etunimi.sukunimi@ysao.fi www.taitaja2009.com
Markkinointijohtaja Juha Majamäki, Draka NK Cables Oy, puh. 010 566 3481 ja 040 561 7957 etunimi.sukunimi@draka.com www.draka.com