Draka tukee Taitaja 2008 –tapahtumaa

Kaapelinvalmistaja Draka tukee nuorten ammattitaidon SM-kisoja lahjoittamalla sähköasennuslajin kaapelit neljällä paikkakunnalla käytäviin semifinaaleihin.

Vuosittainen Taitaja 2008 on ammattitaidon SM-kilpailu, johon osallistuu 20 vuotta täyttäviä tai sitä nuorempia ammattioppilaitosten opiskelijoita. Semifinaaleiden eri lajeihin on ilmoittautunut yhteensä yli tuhat kilpailijaa.

- Yritysten tuki ja mukanaolo varmistaa, että kilpailuissa käytetään uusia ja nykyaikaisia materiaaleja. Samalla kouluttajat ja opiskelijat saavat tietoa uusimmista tuotteista ja tekniikoista. Kilpailut vaativat myös taloudellista panostusta ja yritysten tuki on tältäkin osalta merkittävä, sanoo sähköasennuksen valtakunnallinen lajipäällikkö Osmo Heikkinen Savon ammatti- ja aikuisopistosta.

- Haluamme lahjoituksella edistää koulutuksen ja työelämän välistä yhteistyötä ja kannustaa nuoria oman ammatillisen osaamisensa jatkuvaan kehittämiseen. Kun ammattiosaamisen arvoa nostetaan esiin, on pätevän työvoiman saanti sähköalalle jatkossakin paremmin turvattu, kertoo Draka NK Cables Oy:n markkinointijohtaja Juha Majamäki.

Taitaja 2008 –kilpailun sähkösennuslajin valtakunnalliset semifinaalit käydään tammikuun aikana Kajaanissa, Kokemäellä, Kuopiossa ja Vantaalla. Taitaja 2008 -finaali järjestetään Espoossa 16.-19.4. ja sinne odotetaan yli 50.000 kävijää.

Lisätiedot: Sähköasennuksen lajipäällikkö Osmo Heikkinen, Savon ammatti- ja aikuisopisto, puh. (017) 214 3000 ja 044 785 3174 osmo.heikkinen@sakky.fi
Markkinointijohtaja Juha Majamäki, Draka NK Cables Oy, puh. 010 566 3481 ja 040 561 7957, juha.majamaki@draka.com