Kaapeloinnin uudet mahdollisuudet Draka NK Cablesilta: HALOFIX (TM), HALONET (TM) JA DUO

TIEDOTE 9.6.2004 Kaapeloinnin uudet mahdollisuudet Draka NK Cablesilta HALOFIX(TM), HALONET(TM) JA DUO HALOFIX(TM) halogeenivalaisimille (pienjännite) Pienjännitehalogeenivalaisimet ovat voimakkaasti lisääntyneet, mutta valaisimien liitäntäjohdoiksi ei ole ollut tarjolla hyvin lämpöä kestävää ja yksinkertaista kaapelia. Käytäntö on ollut kirjava, asennuksissa on käytetty erilaisia kaapeleita, esim. verkkojännitteelle suunniteltuja MMJ:tä ja MSK:ta. Tähän tarpeeseen kehitettiin uusi kaapelityyppi, jolla on hyvä lämmönkesto ja yksinkertainen rakenne; tuote nimeltään HALOFIX(TM). Pienjännitteisille halogeenivalaisimille tarkoitettu kaapeli, HALOFIX(TM), on väriltään valkoinen ja tarkoitettu muuntajan toisiopiirin kaapelointiin. HALOFIX(TM) kestää hyvin lämpöä, max. +90 0C, ja siinä on hienolankaiset johtimet. HALOFIX(TM) on edullinen ratkaisu pienjännitehalogeenivalaisimien liitäntäjohdoksi ja se soveltuu jännitteille 50 V/AC tai 75 V/DC. HALOFIX(TM)-kaapeleita on saatavana seuraavilla poikkipinnoilla: 2x1,5 mm2, 2x2,5 mm2 ja 2x6 mm2. HALONET(TM) halogeenivalaisimille (verkkojännite) Verkkojännitteisten halogeenivalaisimien ja sähkölaitteiden liitäntäjohtoina tai laitteiden sisäisissä johdotuksissa on ilmennyt tarvetta käyttää paremmin lämpöä kestäviä kaapeleita. Tähän tarkoitukseen kehitettiin uusi tuote: HALONET(TM), jonka pääasiallinen käyttökohde on verkkojännitteisten halogeenivalaisimien liitäntäjohdotus. HALONET(TM) on lämpöä kestävä, max. +90 0C, pyöreävaippainen ja väriltään valkoinen, ja siinä on hienolankaiset johtimet. HALONET(TM) soveltuu valaisimien ja sähkölaitteiden liittämiseen verkkojännitteellä 230 V/AC. Se on hyvä ratkaisu kun tarvitaan lämmönkestoa esim. valaisimissa. HALONET(TM)-kaapeleita on saatavana seuraavilla poikkipinnoilla: 3x1,5 mm2 ja 3x2,5 mm2 . DUO kaiuttimille Äänentoistoon ja kotiteatterijärjestelmiin on ollut kysyntää kotimaiselle, hyvälle, yksinkertaiselle ja edulliselle kaapelivaihtoehdolle. Tähän tarpeeseen kehitettiin kaiuttimille tarkoitettu uusi kaapeli nimeltään DUO. DUO on edullinen ratkaisu kaiuttimien liitäntäjohdoksi. DUO:n johtimet ovat erittäin hienolankaista kuparia, minkä ansiosta DUO on myös hyvin taipuisa ja sillä on helppo tehdä kaiuttimien kaapeloinnit. DUO:n eriste on läpinäkyvää muovia ja DUO-kaapeleita on saatavana seuraavilla poikkipinnoilla: 2x1,5 mm2, 2x2,5 mm2 ja 2x6 mm². Lisätietoja: Draka NK Cables Oy, markkinointijohtaja Mika Vänskä, puh. 010 566 3304, mika.vanska@drakankc.fi Draka NK Cables Oy suunnittelee, valmistaa ja myy kaapeleita ja tarvikkeita sekä valokuitua ja tarjoaa tuotteitaan ja niihin liittyviä palveluitaan sekä tietoliikenteen että rakentamisen ja teollisuuden käyttöön. Draka NK Cablesilla on Suomessa palveluksessaan lähes 700 henkilöä, kotimaan tuotantolaitokset Oulussa ja Vantaalla, pääkonttori Espoossa ja useita tytäryhtiöitä eri puolilla maailmaa. Draka NK Cables -konsernin liikevaihto 2003 oli lähes 180 miljoonaa euroa. Liikevaihdosta yli puolet tuli kansainvälisistä toiminnoista. Draka NK Cables on osa maailman neljänneksi suurinta kaapelialan konsernia Draka Holding N.V:tä. Drakalla on 60 tytäryhtiötä, jotka toimivat yhteensä 25 maassa. Draka-konsernin liikevaihto 2003 oli 1,4 miljardia euroa, ja sillä on palveluksessaan 7850 henkilöä. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/09/20040609BIT00150/wkr0001.pdf