• Drivalia/

LeasePlan astuu yksityisleasingmarkkinoille kumppaninaan vertaisvuokrauspalvelu GoMore

Report this content

Autoleasingyhtiö LeasePlan ja Pohjoismaiden johtava autojen vertaisvuokrauspalvelu GoMore tuovat Suomen markkinoille uuden yksityisleasingautojen jälleenvuokrauspalvelun. Jatkossa autojen vertaisvuokrauksen lisäksi kuluttaja voi solmia GoMoren kautta yksityisleasingsopimuksen, joka toteutetaan yhdessä LeasePlanin kanssa. Liisattua autoa voi myös vuokrata eteenpäin gomore.fi-sivustolla, mikä tarjoaa liisaajalle helpon ja riskittömän tavan rahoittaa autoilun kustannuksia. Palvelu on kuluttajien saatavilla Suomessa 12.4.2021 alkaen.

LeasePlan Finlandin kaupallinen johtaja Karri Andersson on innoissaan uudesta palvelusta ja yhteistyöstä: yksityisauton liisaaja voi nyt suoraan vaikuttaa autoilun kustannuksiin ja tuoda niitä alaspäin. Palvelu on ratkaisu monelle auton hankintaa harkitsevalle, joka kuitenkin epäröi ostamista tai liisaamista käytön satunnaisuuden, kulujen ja ympäristövaikutusten vuoksi. ”Palvelun avulla voi esimerkiksi päivittää perheen kakkosauton uudempaan ja turvallisempaan, ja samalla taata, että autoilun kulut ovat hyvin ennustettavissa. Tämän lisäksi kuluja voi kattaa GoMoren vertaisvuokrauksen kautta”, Andersson havainnollistaa.

Pelinavaus yksityisleasingin puolelle

Palvelun myötä LeasePlan astuu Suomessa ensimmäistä kertaa kasvaville yksityisleasingmarkkinoille. ”Meille oli luonnollista lähteä kokeilemaan mallia, missä LeasePlan toimii rahoittajana ja kumppani vastaa vertaisvuokrauksesta”, Andersson sanoo. ”LeasePlan on johtava leasingratkaisujen tarjoaja Suomessa ja pystyy tarjoamaan kattavat palvelut myös yksityisleasingiin. Kun tämä yhdistetään GoMoren kokemukseen vertaisvuokrauksesta, syntyy Suomeen uusi mielenkiintoinen leasingpalvelu”, Andersson lisää.

Uusi leasingautojen jälleenvuokrauspalvelumalli Suomeen

Perinteisesti liisattua autoa ei voi sopimuksellisista syistä vuokrata eteenpäin. Nyt tämä on mahdollista yhden palveluntarjoajan kautta.

”GoMorella on Euroopassa jo 2,5 miljoonaa käyttäjää, ja Suomessa jäsenmäärämme kasvaa kovaa vauhtia. Rekisteröitymisessä käytetään vahvaa tunnistautumista ja vakuutuksiin on kiinnitetty erityistä huomiota. Leasingautossa on omassa käytössä voimassa pakollinen liikennevakuutus ja mahdolliset itse valitut lisävakuutukset. Jälleenvuokrauksen aikana on voimassa erillinen kasko. Autoihin voidaan myös asentaa ilman lisäkuluja ovien aukaisuun suunniteltu avaimeton teknologia, joka helpottaa jälleenvuokrauksen arkea”, kertoo GoMoren markkinointipäällikkö Boris Perkiö.

Mukana mahdollistamassa jakamistaloutta

Uuden palvelumallin taustalla vaikuttaa jakamistalouden ydinajatus olemassa olevien resurssien tehokkaammasta hyödyntämisestä, sillä keskimäärin Suomessa käytetään autoa alle tunti päivässä. Jakamistalous hyödyttää ympäristöä, oman autonsa vuokraajaa sekä sitä, joka tarvitsee auton satunnaisesti käyttöönsä.

LeasePlan haluaa olla mukana mahdollistamassa jakamistaloutta. ”Yhteistyö GoMoren kanssa tarjosi meille tähän hyvän mahdollisuuden, sillä heillä on toimiva alusta, laaja yhteisö sekä kokemusta palvelun toteutuksesta ja toimivuudesta muilla markkinoilla”, Andersson kertoo. GoMore tarjoaa jo yhteistyössä LeasePlanin kanssa leasingpalvelua Tanskassa, Ruotsissa sekä Espanjassa.

Tutustu palveluun täällä.

Lisätietoja:

Karri Andersson, kaupallinen johtaja, LeasePlan Finland, karri.andersson@leaseplan.com, puh. 050 371 8882

Boris Perkiö, markkinointipäällikkö, GoMore, boris@gomore.com, puh. +45 31 39 22 68

LeasePlan on yksi maailman johtavista leasingyrityksistä, joka hallinnoi 1,9 miljoonaa ajoneuvoa yli 30 maassa aina ostamisesta ja huollosta leasingautojen myyntiin asti. Suomessa LeasePlan toimii yli 25 000 ajoneuvon kokemuksella. Palveluvalikoimaan kuuluvat sekä työsuhde- että tuotantoautoihin liittyvät leasingratkaisut, jotka skaalautuvat yksittäisestä autosta Suomen suurimpien pörssiyritysten isoihin autokantoihin. Lue lisää leaseplan.fi.