Midnight Run Helsinki –Tuloksia/Resultat!

Report this content

Tänään klo 21.10 pamahti lähtölaukaus ensimmäiselle ryhmälle juoksijoita jo perinteeksi muodostuneessa Midnight Run Helsinki –tapahtumassa! Ensimmäinen ryhmä koostuu varsinaisista kilpailusarjaan kuuluvista juoksijoista ja koska Midnight Run on virallinen 10 km:n juoksukilpailu, on mukana myös huippujuoksijoita sekä miesten että naisten sarjoissa.  Vuoden 2015 miesten kilpailun voittaja oli Jussi Utriainen ajalla 30:25 joka näin puolusti viime vuoden voittoaan jopa 28 sekuntia nopeammalla ajalla kuin vuonna 2014. Naisten kilpailun ykkönen oli Maria Söderström ajalla 36:24.

Midnight Run Helsinki 2015 kilpailusarjojen palkintosijat menivät seuraaville henkilöille:

Naisten sarja:

1. Maria Söderström, HIFK/Helsinki, ajalla 36:23
  2. Pauliina Utriainen, Helsinki, ajalla 38:14
  3. Sanna Kullberg, KU-58/Helsinki, ajalla 39:39

Miesten sarja:

1. Jussi Utriainen, Helsinki, ajalla 30:25
  2. Fredrik Uhrbom, Spårvägens FK/Johanneshov, ajalla 30:54
  3. Mårten Boström, ONE WAY team/Vantaa, ajalla 31:18

Tänä vuonna Tukholman Midnattsloppetin miesten sarjan voittaja oli Olle Walleräng, Spårvägens FK, ajalla 29:56, kun paras suomalainen oli 15 sijalle yltänyt Jan Kaas, ajalla 33:34. Naisten ykkönen oli Etiopian Roman Mengistu, ajalla 33,57.

Kaiken kaikkiaan Midnight Run Helsinki –tapahtumaan osallistui noin 11.000 juoksijaa 34 eri maasta tehden tapahtumasta Suomen kolmanneksi suurimman lajissaan! Suurimmat ulkomaalaiset ryhmät tulevat Ruotsista, Iso Britanniasta, Saksasta, Venäjältä, Virosta, Hollannista, Sveitsistä, USA:sta, ja Intiasta.

Midnattsloppet-juoksutapahtumat järjestetään yhteistyössä eri paikallisten organisaatioiden kanssa. Helsingissä Midnight Runin järjestäjänä toimii käsipalloseura Dicken (www.dicken.fi).

Lisää informaatiota Midnight Run -tapahtumasta löytyy sivustolta www.midnightrun.fi

Kuvat: Jari Hudd

Idag kl. 21.10 smällde startskottet för den första gruppen löpare på det redan traditionella Midnight Run Helsinki –loppet! Eftersom Midnight Run Helsinki också är ett officiellt tävlingslopp bestod den första gruppen av elit-löpare i dam och herrklasser. Årets vinnare i damklassen var Maria Söderström, med tiden 36:23 och i herrklassen förnyade Jussi Utriainen sin vinst från 2014 med tiden 30:25, hela 28 sek. snabbare än 2014.

Midnight Run Helsinki tävlingsklassernas podiumplatser gick till följande personer:

Damklassen:

1. Maria Söderström, HIFK/Helsinki, på tiden 36:23
  2. Pauliina Utriainen, Helsinki, på tiden 38:14
  3. Sanna Kullberg, KU-58/Helsinki, på tiden 39:39

Herrklassen:

1. Jussi Utriainen, Helsingfors, på tiden 30:25
  2. Fredrik Uhrbom, Spårvägens FK/Johanneshov, på tiden 30:54
  3. Mårten Boström, ONE WAY team/Vanda på tiden 31:18

Årets segrare i Midnattsloppet Stockholm på herrsidan var Olle Walleräng, Spårvägens FK, på tiden 29:56 medan bästa finländare var Jan Kaas med tiden 33:34. På damsidan vann Etiopiens Roman Mengistu, på tiden 33:57.

Sammanlagt deltog ca. 11.000 löpare från 34 länder i Midnight Run Helsinki –loppet, vilket gör det till det tredje största evenemanget i sitt slag i Finland! De största utländska grupperna kommer från Sverige, Stor Britannien, Estland, Ryssland, , Tyskland, USA, Nederländerna och Indien.

Midnattsloppet Nordic AB arrangerar i samarbete med lokala idrottsföreningar det 10 km långa motionsloppet "Midnattsloppet/Midnight Run" på den nordiska marknaden. Som arrangör i Midnight Run Helsinki fungerar handbollsföreningen Dicken (www.dicken.fi).

Mer info om Midnight Run står att finna på www.midnightrun.fi

Bilder: Jari Hudd