ELEGANSSI JA TEHOKKUUS - DS 9:N SUOMEN MALLISTO HINTOINEEN ON JULKISTETTU

• DS:n elegantti sedan DS 9 on nyt ennakkomyynnissä Suomessa. Myynnin aloittaa kaksi eri lataushybridiversiota sekä 225 hv:n polttomoottoriversio, jotka kaikki yhdistävät vaikuttavan tehokkuuden näyttävään eleganssiin.
  • DS 9 edustaa uuden sukupolven ranskalaista osaamista, joka tekee nyt paluun premium-luokkaan hienostuneiden, isokokoisten sedanien joukkoon.
  • Hinnat alkavat 49 380 eurosta, ylellisimmän DS 9 E-TENSE 4x4 360 Plug-in Hybridin hinnan asettuessa 76 389 euroon (autoverolliset hinnat)

DS 9:n matkustamo on vaikuttavan avara, viihtyisä tila, jonka tilavuudesta nautitaan erityisesti takaistuimilla. Kiitos mallin pitkän akselivälin sekä pohjaranteen (EMP2 V2.3) ominaisuuksien, DS 9 vastaa premium-luokan entistäkin haastavampiin asiakasvaatimuksiin. Rakenteen parannettu jäykkyys tuo täsmällisen hallittavuuden ja DS Automobilesin ytimeen kuuluvan dynaamisen seesteisyyden

Äänenvaimennus sekä tasokas akustiikka auttavat luomaan erityisen mukavan matkustamotunnelman. Matkustamisen vaivattomuutta lisää takaistuinten keskellä sijaitseva DS LOUNGE -käsinoja, joka on varustettu USB-pistokkeilla sekä takaistuinten hierontatoiminnon, ilmastoinnin sekä lämmityksen ohjaimilla.

Tehokkaat voimalinjat

DS 9 -malliston myynti käynnistyy kolmella tehokkaalla voimanlähteellä:

E-TENSE 4x4 360 sekä E-TENSE 225 -lataushybrideillä sekä PureTech 225 automaattivaihteisella polttomoottorilla. Pian mallisto täydentyy uudella, pidemmän täyssähköisen toimintamatkan mahdollistavalla E-TENSE 250 -lataushybridiversiolla.

DS:n tiimin Formula E -sarjassa aina vuodesta 2018 saavuttama menestys on toiminut tietotaidon perustana malliston tehokkaimmalle DS 9 E-TENSE 4x4 360 -versiolle. Älykäs integroitu vaihteisto yhdistää 110 ja 113 hv:n sähkömoottorit 200 hv:n PureTech-moottoriin, ja yhdessä nämä toteuttavat 360 hv:n tehon sekä 520 Nm:n väännön.

DS9 E-TENSE 225:n 11,9 kWh akku puolestaan mahdollistaa WLTP-syklin mukaisesti mitattuna 48 km:n päästöttömän toimintamatkan täyssähköistä ajoa. Hybridi-ajotapa-asetusta käytettäessä WLTP-syklin mukainen polttoaineen kulutus on 1,5 litraa /100 km:llä CO2-päästöjen pysyessä matalana 33g/km.

Viimeistellyt tasoversiot ja viimeisimmän sukupolven teknologiat

DS 9 mallisto rakentuu aluksi kahden eri tasoversion ympärille: Performance Line + sekä Rivoli +.

DS 9 PERFORMANCE LINE + :n sisätilojen materiaalina on musta Alcantara®, joka symboloi DS 9:n tehokkuutta sekä hienostuneisuutta. Tasoversiosta kertovat etuoviin lisätyt kromiset DS PERFORMANCE LINE -logot. Kromi näkyy myös mallin näyttävissä DS WINGS -koristelistoissa sekä tavaratilan lastauskynnyksessä. DS PERFORMANCE LINE -tunnus on nostettu myös kiiltävänmustan etusäleikön yläpuolelle. PERFORMANCE LINE +:n mustia 19” alumiinivanteita koristaa tyylikäs karmiininpunainen keskiö.

Matkustamon istuinten musta Alcantara®-verhoilu on viimeistelty karmiininpunaisilla ja kullanvärisillä tikkauksilla. Sama tikkaus löytyy myös keskikonsolista sekä Alcantara®:lla päällystetystä kojelaudassa. Materiaalivalinnat luovat ohjaamoon miellyttävän rauhallisen tunnelman. Kojelaudan guilloche-metallinkäsittelytekniikalla työstetty DS PERFORMANCE LINE -tunnus on DS Automobilesin ainutlaatuisen käsityötaidon näyte.

Pariisin Tuileries-korttelin tunnelman inspiroima DS 9 RIVOLI + puolestaan liittää laadukkaat materiaalit timantinmuotoa toistaviin yksityiskohtiin. RIVOLI + tulee saataville kolmena eri vaihtoehtona: mustana BASALT-nahkaverhoiluna sekä kellon rannekkeen ompeleiden mukaisesti toteutettuna nappanahkaisena OPERA-verhoiluna, joka puolestaan on saatavilla kahtena eri värivaihtoehtona: eleganttina rubiininpunaisena tai mustana.

Ohjaamon yksityiskohtien viimeistely, kuten vaihdekepin, ovien sisäpuolisten kahvojen tai ohjauspyörän verhoilussa käytetyn nahan pehmeä kosketus, herättelee aisteja.

DS 9 on varustettu viimeisimmän sukupolven teknologioilla, joihin kuuluvat DS CONNECTED PILOT -2-tason autonomia, DS ACTIVE SCAN -jousitus, DS ACTIVE LED VISION -ajovalot, FOCAL Electra® -äänentoistojärjestelmä, avaimeton PROXIMITY -lukitus ja käynnistys, DS NIGHT VISION -pimeänäköjärjestelmä, aktiivinen katveavustin, kuljettajan vireystilan valvonta, laajennettu liikennemerkkien tunnistus sekä aktiivinen hätäjarrutusjärjestelmä aina 140km/h nopeuteen asti.

Värivaihtoehtoja DS 9:ään on saatavilla viisi: helmiäisvalkoinen, Bleu Midnight, Cristal Pearl, Gris Artence sekä Noir Perla Nera.

Asiakastoimitukset Suomessa alkavat syksyllä 2021.

DS 9 hinnat Suomessa:

DS 9 PERFORMANCE LINE + PureTech 225 Automaatti: 49 380 €
DS 9 PERFORMANCE LINE + E-TENSE 225: 59 325 €
DS 9 RIVOLI + E-TENSE 225: 65 519 €
DS 9 PERFORMANCE LINE + E-TENSE 4x4 360: 70 165 €
DS 9 RIVOLI + E-TENSE 4x4 360 : 76 389 €

Kuvia ja videoita median käyttöön:

(Internet Explorer -selaimen käyttöä suositellaan linkin avaamiseen)

www.dscommunication-echange.com
USERNAME: DS9_GAMME
PASSWORD: DS9_1120

Lisätiedot medialle:

DS Automobiles Suomi / Auto-Bon Oy
Katja Ruuskanen / 050 438 1161 - katja.ruuskanen@auto-bon.fi

DS AUTOMOBILES:

DS lanseerattiin automarkkinoille vuonna 2015. Tavoitteena on tuoda tunnettu ranskalainen luksusosaaminen takaisin autoteollisuuteen, josta se on viime vuosikymmenet puuttunut. Merkin arvot - innovaatio ja yksilöllisyys - juontavat aina vuonna 1955 esiteltyyn ensimmäiseen DS-malliin ja historian muovaamaan arvokkaaseen perintöön. Nämä arvot sekä avantgarde–henki johtavat vahvasti myös nykyistä DS maailmaa.

DS on suunnattu ihmisille, jotka arvostavat omaa yksilöllisyyttään. Mallisto erottuu avantgardistisella muotoilulla, viimeistellyillä yksityiskohdilla, edistyksellisellä teknologialla sekä dynaamisella seesteisyydellä. Tarkkakatseisille asiakkailleen DS tarjoaa tuotteiden rinnalla hienostuneet kansainväliset palvelukonseptit.

DS tulee julkaisemaan kuudesta eri mallista koostuvan malliston, joista jo nyt on saatavana DS 7 CROSSBACK and DS 3 CROSSBACK. E-TENSE-tuotenimi erottaa koko malliston kattavat sähköistyneet versiot, joiden edistyksellinen teknologia ammentaa DS-tiimin voitokkaasta Formula E -osaamisesta.

Alati laajeneva myyntiverkoston kattaa jo 41 maata ja 400 liikettä eri puolilla maailmaa. Suomessa DS:t myy DS STORE HELSINKI. DS-autojen maahantuoja on Auto-Bon Oy, joka on osa Bassadone Automotive Groupia. Lisätietoa DS-mallistosta: www.dsautomobiles.fi

Avainsanat: