Durex etsii 1 000 kondomitestaajaa Suomessa

Report this content

Kondominvalmistaja Durex etsii pilke silmäkulmassaan 1 000 suomalaista testaamaan kondomejaan – ja antamaan rehellisen mielipiteensä ehkäisyvälineillä saamistaan elämyksistä.

Testiarviot voi antaa nimettömästi

Durexin kondomitestauksesta kiinnostuneet voivat kirjautua kampanjasivustolle www.durextesters.com 7.11.2011 – 2.1.2012 välisenä aikana. Tuhat testaajaksi valittua saa helmikuussa valikoiman kondomeja, joita arvostellaan kampanjasivustolla. Mielipiteensä voi kertoa nimettömänä.

Yksi testattavista kondomeista on Fetherlite, Durex-valikoiman ohuin kondomi. Testaajat pääsevät myös kokeilemaan Pleasuremaxia, joka kiihottaa enemmän kuin perinteiset kondomit.

Kampanjaan hakemamme testihenkilöt lyövät kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Kondomia käyttämällä he huolehtivat sekä itsestään että kumppanistaan. Lisäksi he auttavat meitä kehittämään tuotteita, jotka parantavat sukupuolielämää ja tekevät siitä tyydyttävämpää. Tämä on oivallinen mahdollisuus yhdistää tarpeellinen asia miellyttävään puuhaan, kertoo Reckitt Benckiserillä Suomen kampanjasta vastaava Tanja Mäkynen.

Durexin hakemien kondomitestaajien sukupuolella tai seksuaalisella suuntautumisella ei ole väliä. Ainoa testaajaehdokkaille asetettu vaatimus on seksuaalinen aktiivisuus ja 18–30 vuoden ikä. Kaikki testaajat osallistuvat arvontaan, jossa voi voittaa romanttisen hotelliviikonlopun.

Ruotsissa testaajarynnäkkö

Durex toteutti vastaavan kondomitestaajakampanjan Ruotsissa aiemmin tänä vuonna. Kampanja aiheutti rynnäkön: kampanjasivusto keräsi yli 100 000 kävijää, ja kondomien testaajaksi haki lähes 8 000 ruotsalaista.

Nuorten suojaus riittämätöntä – sukupuolitaudit yleistyneet

- Vaikka kampanjaamme liittyy myös hilpeyttä, sen taustalla on vakava asia. YouGovin vuonna 2010 tekemä tutkimus* pohjoismaalaisten sukupuolitavoista osoittaa, että hälyttävän suuri osa nuorista ei suojaa itseään riittävästi, toteaa Mäkynen.

Seksuaaliturvallisuudesta huolehtiminen vaikuttaa nuorten keskuudessa olevan laskussa. AIDS-pelko sai 1980-luvun lopulla ja 1990-luvulla kaikki käyttämään kondomia, mutta nykyään nuorten suosima ehkäisyväline on YouGovin tutkimuksen mukaan e-pilleri. Raskaudelta nuoret suojaavat itseään kohtuullisen hyvin, mutta monet ottavat tarpeettoman sukupuolitautiriskin. Esimerkiksi klamydiatartunnan saaneiden määrä on nousussa.

YouGovin tutkimuksen mukaan 32 % suomalaisista ei koskaan käytä ehkäisyvälineenä kondomia. 21–35 vuotiaista 27 % vastasi harrastaneensa täysin suojaamatonta seksiä useita kertoja.

Kondomin ei tarvitse olla tunnelmanpilaaja. Toivon, että testaajamme huomaavat, että kondomin käyttö on hyödyllisyyden lisäksi myös miellyttävää, sanoo Mäkynen.

Tanja Mäkynen, Reckitt Benckiser Finland, puh. 050 310 5107

* YouGov Sweden AB:n toteuttamaan Internet-tutkimukseen vastasi 1699 15–65 vuotiasta suomalaista. Tutkimus toteutettiin myös Ruotsissa, Norjassa sekä Tanskassa.