Dynealle jo kolmas uusi tuotantolaitos Aasiaan vuoden sisällä

Lehdistötiedote 26.8.2003 Dynea vahvistaa asemaansa/palvelujaan Indonesiassa Dynealle jo kolmas uusi tuotantolaitos Aasiaan vuoden sisällä Dynea on vihkinyt käyttöön uuden puu- ja erikoisliimoja tuottavan tehtaan Pasuruanissa, Indonesiassa. Tehdas on jo kolmas Dynean vuoden sisällä käynnistämä tehdas. Marraskuussa 2002 avattiin tehdas Shanghaihin, Kiinaan ja huhtikuussa 2003 Krabiin, Taimaahan. Tänä vuonna avataan vielä yksi, sekä liimahartseja että pinnoituskalvoja valmistava tehdas Kiinan Guangdongiin marraskuussa. Dynean uusi tehdas Indonesiassa tuottaa 4,800 tonnia vesi- ja liuotinohenteisia liimoja. Näitä käytetään mm. puu-, huonekalu-, pakkaus- ja kenkäteollisuudessa. Uusi yksikkö täydentää Dynean Jakartassa olevia kahta tehdasta. "Uusi tehdas luo Dynealle entistä paremmat edellytykset palvella Indonesian kasvavia markkinoita ja on osoitus Dynean halusta palvella asiakkaita näiden kotimarkkinoilla," sanoo Pertti Silanterä, Dynean varatoimitusjohtaja. "Tämä, kuten muutkin investointimme Aasiassa, tukee kasvutavoitteitamme ja vahvistaa asemaamme merkittävänä liimausratkaisujen toimittajana Aasian kasvavilla markkinoilla." Dynea edeltäjineen on palvellut indonesialaisia asiakkaita vuodesta 1975 lähtien. Tänään Dynealla on Indonesiassa kolme liima-aineita ja yksi pinnoituskalvoja valmistavaa tehdasta joiden tuotantoa viedään myös Indonesian naapurimaihin. Dynean palveluksessa Aasiassa työskentelee yhteensä noin 1,000 henkilöä, eli lähes joka kolmas Dynean 3,200 työntekijästä. Aasiassa Dynealla on 13 tuotantolaitosta ja 26 myyntitoimistoa. Maailmanlaajuisesti Dynealla on yli 50 tuotantolaitosta 24 maassa. - loppu - Lisätietoja löydät osoitteesta: www.dynea.com Leslie Petersen, Viestintäpäällikkö, puh. 010 585 2031, fax. 010 585 2085 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/26/20030826BIT00550/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/26/20030826BIT00550/wkr0002.pdf