• DYNEA/

Dyneassa uusia johtajanimityksiä ja muutoksia Euroopan organisaatiossa - Nina Kopola johtamaan yli 600 miljoonan euron liiketoimintaa

Report this content

Teollisia liima- ja pinnoiteratkaisuja tuottavan Dynean uudeksi talousjohtajaksi on nimitetty Ilpo Koivisto. Euroopan liiketoiminnoista vastaavaksi johtajaksi on nimitetty Nina Kopola. Samalla yhtiö on tehnyt muutoksia Euroopan organisaatiossaan.

Uudet nimitykset ja Euroopan liiketoimintojen organisaatiomuutokset liittyvät yrityksen tavoitteeseen vahvistaa strategista muutosta.

”Strateginen tavoitteemme on kasvattaa portfoliossamme lisäarvoa tuottavien sovellusten painotusta. Siksi panostamme strategiamme mukaisesti entistä enemmän ympäristöä vähemmän kuormittavien tuotteiden ja teknologioiden kehitystyöhön. Näistä odotamme tulevaisuudessa yhä enemmän kasvua”, kertoo Dynean toimitusjohtaja Roger Carlstedt.

”Maailmantalouden ja rahoitusmarkkinoiden epävarmuus koskettaa myös meidän alaamme, mutta Dynean vahva taloudellinen asema antaa meille hyvät valmiudet kehittää yritystämme ja palvelujamme edelleen.”

Dynea on strategiansa mukaisesti myös keskittynyt erityisesti Venäjän ja Kiinan kasvaville markkinoille. Euroopassa kasvumarkkinat löytyvät Venäjän lisäksi muilta itäisen Euroopan alueilta. Yhtiön vuoden 2007 liikevaihdosta (888 miljoonaa euroa) noin 70 prosenttia kertyi Euroopasta.

”Haluan tuoda uutta näkemystä sekä uudistumisen edellyttämää muutosvoimaa Euroopan liiketoimintojemme kehittämiseen ja johtamiseen”, kertoo johtaja Nina Kopola. ”Uusi johtamismalli antaa meille paremmat mahdollisuudet toimia visiomme mukaisesti: haluamme olla asiakkaidemme arvostetuin yhteistyökumppani.”

Yhtiön uusi johtoryhmä

Dynean johtoryhmään kuuluu toimitusjohtaja Roger Carlstedtin lisäksi talousjohtaja Ilpo Koivisto, Euroopan liiketoiminnoista vastaava johtaja Nina Kopola, Aasian liiketoiminnoista vastaava johtaja Per Haga sekä yhtiön globaaleista markkinasovelluksista vastaava johtaja Sigve Sporstøl.

Lisätietoja:

Roger Carlstedt, toimitusjohtaja, Dynea, puh. 010 585 2030