Muutoksia Dynean johdossa

Dynean Roger Carlstedt eläkkeelle

Toimittuaan seitsemän vuotta Dynea Oy:n toimitusjohtajana Roger Carlstedt jättää tehtävänsä 28.2.2011. Tämän myötä konsernia tulee johtamaan Nina Kopola, Executive Vice President and President Dynea Europe, sekä  Per Haga, Executive Vice President and President Dynea Asia Pacific. Sen lisäksi Nina Kopola toimii konsernin toimitusjohtajana 1.3.2011 alkaen.

Roger Carlstedt tuli Dynean palvelukseen marraskuussa 2003 ja hänen johdossaan yritys on kehittynyt asiakaskeskeiseksi ja innovatiiviseksi liimojen ja pinnoitteiden kansainvälisesti johtavaksi toimittajaksi. Kuluneen kymmenen vuoden aikana tutkimus- ja kehitystoimintaan keskittyminen sekä jatkuvat ponnistelut parantaa asiakkuudenhallintaa ja sisäisiä prosesseja ovat mahdollistaneet yrityksen kilpailukyvyn parantumisen ja tuoneet sille innovaatiojohtajan aseman omalla toiminta-alueellaan. Samaan aikaan konserni on keskittynyt laajentamaan toimintaansa kasvaville markkinoille investoimalla esimerkiksi Kiinaan ja Venäjälle.

Kahden viimeisen vuoden aikana Roger Carlstedt tiimeineen on luotsannut Dynean menestyksekkäästi läpi vaikean talouskriisin ja yritys on nyt valmis ottamaan seuraavan kehitysaskeleen.

Hallitus haluaa välittää kiitollisuutensa Roger Carlstedtille hänen osoittamastaan sitoutumisesta ja jatkuvasta työpanoksesta kuluneiden seitsemän vuoden aikana.

Nina Kopolan toimii konsernin toimitusjohtajana 1.3.2011 alkaen. Hän jatkaa myös nykyisessä tehtävässään, Executive Vice President and President Dynea Europe, johon hänet nimitettiin vuonna 2008. Nina Kopola tuli Neste Chemicalsin palvelukseen tutkimusinsinööriksi vuonna 1991 ja on siitä lähtien toiminut useissa tehtävissä tutkimus- ja tuotekehitys-, talous- ja markkinointiosastoilla sekä markkinasovellusten parissa.

Per Haga jatkaa nykyisessä tehtävässään tittelinään Executive Vice President and President Dynea Asia Pacific. Per Haga aloitti Dyno Industrierin palveluksessa vuonna 1983. Ennen nimitystään Dynea-konsernin Aasian ja Tyynenmeren toimintojen johtoon vuonna 2005 hän toimi useissa kansainvälisissä johtotason ja myynnin tehtävissä.

Lisätietoja:
Nina Kopola, Executive Vice President and President Dynea Europe, puh. 010 585 2018

Stig Gustavson, Dynean hallituksen varapuheenjohtaja, puh. 0400 411 119

Dynea lyhyesti

Dynea on johtava liimahartsien ja pinnoitteiden toimittaja, jonka liikevaihto oli € 527 miljoonaa vuonna 2009. Dynealla on tuotantolaitoksia 22 maassa Euroopassa, Tyynenmeren ja Aasian alueella sekä Etelä-Amerikassa. Dynean 35 tuotantoyksikköä työllistävät noin 2000 henkeä. Lisää Dyneasta osoitteessa www.dynea.com.