Nina Kopola on nimitetty Dynean johtoryhmän jäseneksi

Suomalainen Dynea, jolla on 52 tehdasta 26 maassa ympäri maailmaa ja jonka pääkonttori löytyy Helsingistä, Ympyrätalon yläkerroksista, on maailman suurimpia ja kansainvälisimpiä liimahartsien tuottajia.

Tekniikan lisensiaatti Nina Kopola on nimitetty Executive Vice Presidentiksi, Global Market Applications ja johtoryhmän jäseneksi 1. syyskuuta 2006 lähtien. Hänen toimipisteensä on Helsingissä ja hän raportoi toimitusjohtaja Roger Carlstedtille. Global Market Applications –yksikön vastuulla on kehittää Dynean liiketoimintaa asiakasapplikaatioiden kautta. Sen lisäksi yksikkö vastaa markkinastrategiasta sekä applikaatioportfolion fokusoinnista. Ennen nykyistä tehtäväänsä Nina Kopola toimi Dynean markkinointijohtajana. Nina Kopolalle raportoivat seuraavat Dynean toiminnot: applikaatio- ja tuotekehitys, markkinointi ja -viestintä, sisäinen viestintä sekä strategia & kehitys. ”Vuonna 2005 Dynea muutti organisaatiotaan yhdistämällä aikaisemmat liiketoiminta-alueet neljäksi markkina-alueeksi, jotka ovat Eurooppa, Pohjois-Amerikka, Aasia ja Tyynenmeren alue sekä Etelä-Amerikka. Integroitu aluerakenne on antanut meille erinomaisen mahdollisuuden hyödyntää ja koordinoida asiakaspalveluamme, resurssejamme ja tuotantoamme sekä keskittyä toimintojemme optimointiin tehokkuuden parantamiseksi. Panostamme erittäin paljon toimintamme asiakaskeskeisyyteen ja juuri sen takia Global Market Applications –yksikkö on ensiarvoisen tärkeä organisaatiossamme”, sanoo toimitusjohtaja Roger Carlstedt. ”Global Market Applications –yksikön tarkoitus on ymmärtää sekä Dynean että asiakkaan liiketoimintaympäristö niin syvällisesti, että asiakkaan liiketoiminnan kannattava ja kestävä kehitys voidaan varmistaa. Vastuualueeseeni kuuluvat Dynean eri funktiot luovat perustan asiakasfokusoinnille. Strategian ja applikaatiokehityksen tehtävänä on näyttää minkälaisia tarpeita markkinoilla on tänään sekä myös ennakoida tulevia muutoksia. Tuotekehityksessä ja markkinoinnissa vastaamme näihin tarpeisiin luomalla uudenlaista tarjontaa. Toimintatapaamme kuvaa iskulause Just what you need, jolla viestitämme, että me haluamme ja pystymme tarjoamaan asiakkaille juuri sitä mitä he tarvitsevat”, toteaa Nina Kopola, Executive Vice President, Global Market Applications. ”Olen erittäin innostunut uudesta tehtävästäni ja koen, että meillä on suurenmoiset mahdollisuudet vahvistaa Dynean tulevaisuutta ja luoda kannattavaa kasvua sekä uusia liiketoimintamahdollisuuksia, nimenomaan toimimalla yhdessä asiakkaittemme kanssa”, jatkaa Nina Kopola. Nina Kopolalla on yli 16 vuoden kokemus Dynean ja sen edeltäjän Neste Chemicalsin palveluksesta. Hän on toiminut mm. tutkimuksessa ja tuotekehityksessä, business control –tehtävissä, strategisessa kehityksessä sekä markkinoinnissa. Lisätietoja: Nina Kopola, Executive Vice President, Global Market Applications Puh. 010 585 2018, e-mail: nina.kopola@dynea.com Anne Manner, Dynea Communications Puh. 010 585 2041, e-mail: anne.manner@dynea.com