EAB Group Oyj: Arvopaperimarkkinalain 9. luvun 10. pykälän mukainen Ilmoitus omistusosuuden muutoksesta

EAB Group Oyj, Pörssitiedote 11.9.2020 klo 18.10

EAB Group Oyj on 11.9.2020 vastaanottanut Arvopaperimarkkinalain 9 luvun 5 §:n mukaisen ilmoituksen Kyösti Kakkoselta. Liputusilmoituksen mukaan Kyösti Kakkosen määräysvaltayhtiö Joensuun kauppa ja Kone Oy:n omistusosuus EAB Group Oyj:n osakkeista ja äänistä on ylittänyt 10 prosenttia.

Joensuun kauppa ja Kone Oy:n omistus on 11.9.2020 tehtyjen osakekauppojen johdosta 1 484 400 osaketta, joka vastaa 10,72 prosenttia EAB Group Oyj:n osakkeista ja äänimäärästä.

EAB Group Oyj:llä on yhteensä 13 843 272 osaketta. Yhtiöllä on vain yksi osakesarja, ja kullakin osakkeella on yksi ääni.

Joensuun kauppa ja Kone Oy:n osuus ilmoituksen mukaan:

% osakkeista ja äänistä

% osakkeista ja äänistä rahoitus- välineiden kautta Yhteen-
laskettu %-osuus
Kohdeyhtiön osakkeiden ja äänten kokonaismäärä
Osuus liputusrajan saavuttamisen tai rikkoutumisen jälkeen 10,72 10,72 10,72 13 843 272
Edellisessä liputusilmoituksessa ilmoitettu osuus (jos liputettu)

Tiedot omistus- ja ääniosuudesta liputusrajan saavuttamisen tai rikkoutumisen jälkeen:

A: Osakkeet ja äänet
Osakesarja / osakelaji Osakkeiden ja äänten lukumäärä Osakkeiden ja äänten %-osuus
ISIN-koodi (jos mahdollista) Suora (AML 9:5) Välillinen (AML 9:6 ja 9:7) Suora (AML 9:5) Välillinen (AML 9:6 ja 9:7)
FI4000157441 1484400 10,72
YHTEENSÄ A 1484400 10,72

Tietoja liputusvelvollisesta:

Koko määräysvaltaketju (ylintä määräysvaltaa käyttävästä luonnollisesta henkilöstä tai oikeushenkilöstä alkaen), jonka kautta osakkeita, äänioikeuksia tai rahoitusvälineitä hallitaan:

Nimi %-osuus osakkeista ja äänistä %-osuus osakkeista ja äänistä rahoitusvälineiden kautta Osakkeet, äänet ja rahoitusvälineet yhteensä
Kyösti Kakkonen 0 0
Kakkonen Yhtiöt Oy 0 0
Joensuun Kauppa ja Kone Oy 10,72 10,72 1 484 400

Liputusilmoituksen mukaan Kyösti Kakkonen omistaa 55,3 % Kakkonen Yhtiöt Oy:stä, joka omistaa 100 % Joensuun Kauppa ja Kone Oy:stä.

Roman Cherkasov, talousjohtaja
roman.cherkasov@eabgroup.fi

Pia Hidén, laki-, compliance- ja riskienhallintajohtaja
pia.hiden@eabgroup.fi

Elite Alfred Berg tarjoaa vastuullisia sijoittamisen ja varainhoidon palveluita sekä yksityisasiakkaille, yrityksille että ammattisijoittajille. Elite Alfred Berg on EAB-konsernin markkinointinimi. Konsernin emoyhtiön EAB Group Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalle. Konserniin kuuluu sijoituspalveluita tarjoava EAB Varainhoito Oy ja rahastoyhtiönä ja vaihtoehtorahaston hoitajana toimiva EAB Rahastoyhtiö Oy. Konsernin asiakaskunta koostuu yksityishenkilöistä ja yhteisöistä, joita se palvelee valtakunnallisesti 13 paikkakunnalla. Konsernin palveluksessa on 86 sijoitusalan ammattilaista, minkä lisäksi sen palveluita tarjoaa yli 20 sidonnaisasiamiestä. Konserni hoitaa asiakkaidensa puolesta 3 miljardin euron varallisuutta. Tutustu EAB-konsernin palveluihin osoitteessa www.eabgroup.fi.