EAB Group Oyj: Muutoksia EAB-konsernin johtoryhmässä

EAB Group Oyj, Pörssitiedote 6.6.2022 klo 11.15

EAB Group Oyj: Muutoksia EAB-konsernin johtoryhmässä

Talousjohtaja Roman Cherkasov lopettaa EAB-konsernin johtoryhmässä vuoden 2022 viimeisen vuosineljänneksen aikana. Cherkasov siirtyy uusiin tehtäviin konsernin ulkopuolelle. Joustavan tehtävänsiirron varmistamiseksi Cherkasov on yhtiön käytettävissä siirtymäajan yli. Huomioiden 31.5.2022 allekirjoitetun ja julkistetun yhdistymissopimuksen Evli Oyj:n kanssa, konserni ei hae Cherkasoville korvaajaa. Johtoryhmässä jatkavat varatoimitusjohtaja Raisa Friberg, yksityisasiakkaista vastaava liiketoimintajohtaja Rami Niemi sekä instituutioasiakkaista vastaava liiketoimintajohtaja Mona von Weissenberg.

"Haluan kiittää Roman Cherkasovia hänen erinomaisesta panoksestaan konsernimme kehittämisessä ja erityisesti työstä talousraportoinnin ja -seurannan parissa. Talousjohtajana hän on myös ollut keskeisenä tekijänä aikaansaamassa konsernimme merkittävää taloudellista käännettä", sanoo toimitusjohtaja Daniel Pasternack.

therese.cedercreutz@miltton.com

Elite Alfred Berg tarjoaa vastuullisia sijoittamisen ja varainhoidon palveluita sekä yksityisasiakkaille, yrityksille että ammattisijoittajille. Elite Alfred Berg on EAB-konsernin markkinointinimi. Konsernin emoyhtiön EAB Group Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalle. Konserniin kuuluu sijoituspalveluita tarjoava EAB Varainhoito Oy ja rahastoyhtiönä ja vaihtoehtorahaston hoitajana toimiva EAB Rahastoyhtiö Oy. Konsernin asiakaskunta koostuu yksityishenkilöistä ja yhteisöistä, joita se palvelee valtakunnallisesti 13 paikkakunnalla. Konsernin palveluksessa on 89 sijoitusalan ammattilaista, minkä lisäksi sen palveluita tarjoaa yli 20 sidonnaisasiamiestä. Konserni hoitaa asiakkaidensa puolesta lähes 4 miljardin euron varallisuutta. Tutustu EAB-konsernin palveluihin osoitteessa www.eabgroup.fi.