EAB Group Oyj aloittaa omien osakkeiden hankinnan

EAB Group Oyj, Pörssitiedote 12.2.2021 klo 9.30

EAB Group Oyj aloittaa omien osakkeiden hankinnan

Yhtiökokouksen 22.9.2020 hallitukselle antamaan valtuutukseen perustuen EAB Group Oyj:n hallitus on 11.2.2021 pidetyssä kokouksessaan päättänyt aloittaa omien osakkeiden hankinnan. Hallitus on päättänyt hankkia yhteensä noin 70 000 osaketta, mikä vastaa noin 0,5 % yhtiön tällä hetkellä liikkeeseen lasketuista osakkeista, kuitenkin yhteensä enintään 200 000 eurolla. Osakkeet hankitaan yhtiön jakokelpoisella vapaalla omalla pääomalla osakkeiden hankintahetken markkinahintaan Nasdaq Helsinki Oy:n ylläpitämällä markkinapaikalla järjestetyssä julkisessa kaupankäynnissä. Omien osakkeiden hankkimiselle on saatu Finanssivalvonnan lupa.

Omien osakkeiden hankinta alkaa aikaisintaan 15.2.2021 ja päättyy viimeistään 17.12.2021. Hallituksen yhtiökokoukselta saama valtuutus on voimassa 22.2.2022 saakka.

Varsinainen yhtiökokous valtuutti 22.9.2020 hallituksen päättämään enintään 1 300 000 yhtiön oman osakkeen hankkimisesta yhtiön jakokelpoisella vapaalla omalla pääomalla. Yhtiön omia osakkeita voidaan hankkia yhtiön pääomarakenteen kehittämiseksi, käytettäväksi vastikkeena mahdollisissa yrityskaupoissa tai muissa yhtiön liiketoimintaan kuuluvissa järjestelyissä tai investointien rahoittamiseksi tai osana yhtiön kannustinjärjestelmää.

EAB Group Oyj:llä on 13 843 272 osaketta ja ääntä. Tämän tiedotteen ajankohtana yhtiön hallussa on 49 786 yhtiön omaa osaketta.

therese.cedercreutz@miltton.com

Elite Alfred Berg tarjoaa vastuullisia sijoittamisen ja varainhoidon palveluita sekä yksityisasiakkaille, yrityksille että ammattisijoittajille. Elite Alfred Berg on EAB-konsernin markkinointinimi. Konsernin emoyhtiön EAB Group Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalle. Konserniin kuuluu sijoituspalveluita tarjoava EAB Varainhoito Oy ja rahastoyhtiönä ja vaihtoehtorahaston hoitajana toimiva EAB Rahastoyhtiö Oy. Konsernin asiakaskunta koostuu yksityishenkilöistä ja yhteisöistä, joita se palvelee valtakunnallisesti 13 paikkakunnalla. Konsernin palveluksessa on 88 sijoitusalan ammattilaista, minkä lisäksi sen palveluita tarjoaa yli 20 sidonnaisasiamiestä. Konserni hoitaa asiakkaidensa puolesta yli 3 miljardin euron varallisuutta. Tutustu EAB-konsernin palveluihin osoitteessa www.eabgroup.fi.