EAB Group Oyj:n tammi-kesäkuun tulosprosentista on tulossa merkittävästi positiivinen ja myös koko vuoden 2022 tulosprosentista odotetaan merkittävästi positiivista

EAB Group Oyj, Sisäpiiritieto, Pörssitiedote 10.6.2022 klo 13.45

EAB Group Oyj (EAB, Yhtiö) antaa ennakkotiedon sekä tammi-kesäkuun että koko vuoden 2022 nettotuloksesta. Tammi-kesäkuun 2022 tulosprosentti on liiketoiminnan positiivisen kehityksen johdosta muodostumassa merkittävästi positiiviseksi. Myös koko vuoden 2022 tilikauden tulosprosentin ennakoidaan olevan merkittävästi positiivinen (aiemmin selvästi positiivinen), mikäli markkinatilanne ei oleellisesti huonone loppuvuoden aikana.

EAB kertoi tilinpäätöstiedotteen 2021 julkaisun yhteydessä 11. helmikuuta 2022, että mikäli markkinaympäristö säilyy suotuisana, on koko vuoden 2022 tilikauden tulosprosentti arvion mukaan selvästi positiivinen. Liiketoiminta on jatkanut alkuvuoden aikana hyvää kehitystä sekä jatkuvan liiketoiminnan että tiettyjen kiinteistörahastojen kohteista tapahtuneiden irtautumisten seurauksena ja näin ollen tammi-kesäkuun tulosprosentti on muodostumassa merkittävästi positiiviseksi. Pääomamarkkinoiden kireämpi tilanne ja selvästi viime vuotta alemmat arvostustasot alentavat jonkin verran yhtiön jatkuvia tuottoja osake- ja korkorahastoista sekä varainhoidosta, mutta tästä huolimatta liiketoiminnan kehitys kokonaisuutena ylittää arvion mukaan aiemmin ennakoidun tason. Yhtiö on myös pystynyt ylläpitämään suunnitellun kustannustason. Tämä tekee Yhtiön arvion mukaan koko vuoden 2022 tilikauden tulosprosentista merkittävästi positiivisen.

Yhtiö julkaisee puolivuosikatsauksen kaudelta 1.1.–30.6.2022 perjantaina 5. elokuuta 2022.

EAB GROUP OYJ

EAB Group Oyj

daniel.pasternack@eabgroup.fi

Therese Cedercreutz, hallituksen puheenjohtaja
therese.cedercreutz@miltton.com

Elite Alfred Berg tarjoaa vastuullisia sijoittamisen ja varainhoidon palveluita sekä yksityisasiakkaille, yrityksille että ammattisijoittajille. Elite Alfred Berg on EAB-konsernin markkinointinimi. Konsernin emoyhtiön EAB Group Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalle. Konserniin kuuluu sijoituspalveluita tarjoava EAB Varainhoito Oy ja rahastoyhtiönä ja vaihtoehtorahaston hoitajana toimiva EAB Rahastoyhtiö Oy. Konsernin asiakaskunta koostuu yksityishenkilöistä ja yhteisöistä, joita se palvelee valtakunnallisesti 13 paikkakunnalla. Konsernin palveluksessa on 89 sijoitusalan ammattilaista, minkä lisäksi sen palveluita tarjoaa yli 20 sidonnaisasiamiestä. Konserni hoitaa asiakkaidensa puolesta lähes 4 miljardin euron varallisuutta. Tutustu EAB-konsernin palveluihin osoitteessa www.eabgroup.fi.

www.eabgroup.fi