Elite Alfred Berg ostaa liikekiinteistöjen portfolion WGF III -rahastolta

Elite Alfred Berg, Lehdistötiedote 10.5.2021

Elite Alfred Berg ostaa liikekiinteistöjen portfolion WGF III -rahastolta

Elite Alfred Bergin kiinteistökehitysrahasto Elite Finland Value Added Fund II Ky ostaa WGF III -rahastolta viiden liikekiinteistön portfolion. Portfolio koostuu viidestä liikekiinteistöstä Espoossa, Porvoossa, Järvenpäässä, Vääksyssä ja Kuopiossa. Portfolion kauppahinta on yli 20 miljoonaa euroa.

Espoon Friisilässä sijaitsevassa kiinteistössä vuokralaisena on K-Caara, Kuopiossa sijaitsevassa kiinteistössä Ahlsell ja Vääksyssä sijaitsevasta kiinteistössä Tokmanni. Porvoon Kuninkaanportissa sijaitsevassa kiinteistössä päävuokralaisena toimii Puuilo ja Järvenpäässä sijaitsevassa kiinteistössä Autoklinikka. Myydyt kohteet ovat vastavalmistuneita, ja ne on vuokrattu toimijoille pitkillä vuokrasopimuksilla.

”Olemme erittäin tyytyväisiä toteutuneeseen kauppaan, sillä sen myötä olemme edenneet hyvin kiinteistökehitysrahaston sijoitusperiodin ja -strategian toteutuksessa. Pitkillä vuokrasopimuksilla vuokratut uudet ja laadukkaat kohteet tuovat hakemaamme vakauttavaa ja hajauttavaa lisäarvoa kehitysrahaston vuokralaiskassavirtaan. Haluamme kiittää Wasa Group Funds Oy:tä erittäin sujuvasta ja suoraviivaisesta kauppaprosessista”, toteaa Elite Alfred Bergin kiinteistörahastotoiminnasta vastaava johtaja Jaakko Ristola.

WasaGroup Funds Oy:n hallinnoima WasaGroup Fund III -kiinteistökehitysrahasto on toiminut kiinteistöjen vuokranantajana. Liiketiloihin erikoistuneen WGF III -rahaston tavoitteena on toteuttaa lyhyessä ajassa laadukkaita ja tuottavia liikekiinteistöjä hyvillä vuokralaisilla ja pitkillä vuokrasopimuksilla omistukseensa ja myydä kiinteistöt suurempina portfolioina pitkäaikaisille omistajille.

”WGF-rahastot ovat toteuttaneet hyvin hajautetun liikekiinteistöjen portfolion hyvillä vuokralaisilla ja hyvillä sijainneilla. Tuottaville ja laadukkaille kiinteistösijoituskohteille löytyy edelleen hyvin kysyntää kiinteistömarkkinoilla”, sanoo WasaGroup Funds Oy:n toimitusjohtaja Jani Peräsarka.

Kiinteistöt on toteutettu WasaGroupin kehittämällä Wasa360-konseptilla. Kiinteistökehittäjänä WasaGroup on ottanut kokonaisvastuun kohteiden suunnittelusta, rakennuttamisesta ja rahoituksesta sekä vuokralaisten etsimisestä ja toimitilatarpeiden täyttämisestä ja kiinteistöjen ylläpidosta. Kohteet on suunnitellut WasaPlan Oy ja rakennusprojektista on vastannut WasaGroup Oy kokonaisuudessaan.

Jaakko Ristola
Johtaja, kiinteistövarainhoito
Elite Alfred Berg
jaakko.ristola@eabgroup.fi

Jani Peräsarka
WasaGroup Funds Oy
jani.perasarka@wasagroup.fi

Elite Alfred Berg tarjoaa vastuullisia sijoittamisen ja varainhoidon palveluita sekä yksityisasiakkaille, yrityksille että ammattisijoittajille. Elite Alfred Berg on EAB-konsernin markkinointinimi. Konsernin emoyhtiön EAB Group Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalle. Konserniin kuuluu sijoituspalveluita tarjoava EAB Varainhoito Oy ja rahastoyhtiönä ja vaihtoehtorahaston hoitajana toimiva EAB Rahastoyhtiö Oy. Konsernin asiakaskunta koostuu yksityishenkilöistä ja yhteisöistä, joita se palvelee valtakunnallisesti 13 paikkakunnalla. Konsernin palveluksessa on 86 sijoitusalan ammattilaista, minkä lisäksi sen palveluita tarjoaa yli 20 sidonnaisasiamiestä. Konserni hoitaa asiakkaidensa puolesta 3 miljardin euron varallisuutta. Tutustu EAB-konsernin palveluihin osoitteessa www.eabgroup.fi.

Elite Finland Value Added Fund II Ky on vuonna 2018 perustettu kiinteistökehitysrahasto, joka sijoittaa vuokrakassavirtaa ja merkittävää kehityspotentiaalia tarjoaviin kiinteistöihin kotimaisissa kasvukeskuksissa. Arvon luonti perustuu kiinteistöjen käyttötarkoitusten muutoksiin, vuokraukseen, kohteiden vuokrattavuuden parantamiseen ja laajennuksiin. Rahaston kiinteistösalkku on tällä hetkellä yhteensä 174 miljoonaa euroa, ja sen tavoitekoko on 230 miljoonaa euroa.

WasaGroup Funds Oy on kokonaan suomalainen osakeyhtiö, joka toimii WGF-kiinteistökehitysrahastojen hallinnointiyhtiönä. WasaGroup Funds on Finanssivalvonnan rekisteröimä vaihtoehtorahaston hoitaja. Liiketiloihin erikoistuneen WGF III -rahaston tavoitteena on toteuttaa lyhyessä ajassa laadukkaita ja tuottavia liikekiinteistöjä hyvillä vuokralaisilla ja pitkillä vuokrasopimuksilla omistukseensa ja myydä kiinteistöt suurempina portfolioina pitkäaikaisille omistajille.