Elite Alfred Berg Vuokratuotto osti Espoonlahden MotorCenter -kiinteistön

Elite Alfred Berg, Lehdistötiedote 30.3.2021 klo 10.10

Elite Alfred Berg Vuokratuotto osti Espoonlahden MotorCenter -kiinteistön

Elite Alfred Berg Vuokratuotto Erikoissijoitusrahasto osti Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmariselta Espoonlahdessa, osoitteessa Sillankorva 15, sijaitsevan autoalan palveluyrityksille vuokratun kiinteistön. Kauppahinta on 8 miljoonaa euroa. Kohteen vuokrattava pinta-ala on 3 600 m2 ja alkutuotto 7,9 %.

”Olemme tyytyväisiä erinomaisesti sujuneesta kaupanteosta Ilmarisen kanssa. Erilaisia autoilevan kuluttajan palveluita tarjoava kiinteistö on tärkeä lisä rahaston hajautettuun toimitilasalkkuun. Sijainnin puolesta Espoonlahden alue kasvaa ja kehittyy kaiken aikaa. Näemme Länsiväylän varren erittäin mielenkiintoisena Espoon tulevan kehityksen painopistealueena”, kiinteistövarainhoidosta vastaava johtaja Jaakko Ristola Elite Alfred Bergiltä sanoo.

Elite Alfred Bergin juridisena neuvonantajana kaupassa toimi HPP Asianajotoimisto.

Jaakko Ristola
Johtaja, kiinteistövarainhoito
Elite Alfred Berg
jaakko.ristola@eabgroup.fi

Elite Alfred Berg tarjoaa vastuullisia sijoittamisen ja varainhoidon palveluita sekä yksityisasiakkaille, yrityksille että ammattisijoittajille. Elite Alfred Berg on EAB-konsernin markkinointinimi. Konsernin emoyhtiön EAB Group Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalle. Konserniin kuuluu sijoituspalveluita tarjoava EAB Varainhoito Oy ja rahastoyhtiönä ja vaihtoehtorahaston hoitajana toimiva EAB Rahastoyhtiö Oy. Konsernin asiakaskunta koostuu yksityishenkilöistä ja yhteisöistä, joita se palvelee valtakunnallisesti 13 paikkakunnalla. Konsernin palveluksessa on 86 sijoitusalan ammattilaista, minkä lisäksi sen palveluita tarjoaa yli 20 sidonnaisasiamiestä. Konserni hoitaa asiakkaidensa puolesta 3 miljardin euron varallisuutta. Tutustu EAB-konsernin palveluihin osoitteessa www.eabgroup.fi.

Elite Alfred Berg Vuokratuotto Erikoissijoitusrahasto yhdistää sekä asunto- että toimitilasijoittamisen parhaat puolet ja tarjoaa hyvän hajautuksen eri kiinteistöluokkiin. Elite Alfred Bergin kiinteistörahastojen hallinnoitavat varat ovat yhteensä 370 milj. euroa ja Vuokratuotto -rahaston kiinteistösalkun arvo on 140 milj. euroa.