Elite Alfred Bergin kiinteistökehitysrahasto hankki viisi uutta kiinteistöä

Elite Alfred Berg, Lehdistötiedote 2.3.2021 klo 10.00

Elite Alfred Bergin kiinteistökehitysrahasto hankki viisi uutta kiinteistöä

Elite Alfred Bergin kiinteistörahasto Elite Finland Value Added Fund II Ky on hankkinut viisi kiinteistöä Cromwell Property Groupilta. Kauppahinta oli 11,6 miljoonaa euroa ja kohteiden vuokrattava pinta-ala yhteensä noin 20 000 m2.

Kaupan kohteina olivat pienteollisuuskiinteistöt Espoossa osoitteessa Kattilalaaksontie 1, Helsingissä osoitteessa Läkkisepäntie 11, Tampereella osoitteessa Lumpeenkatu 2 sekä Oulussa osoitteissa Konekuja 2-8 ja Veistämötie 8.

”Pienteollisuus- ja logistiikkakiinteistöt ovat uusi teema kiinteistökehitysrahastoillemme. Olemme tyytyväisiä, että jälleen saimme hyvässä yhteistyössä myyjän kanssa kaupan maaliin korona-ajasta huolimatta. Rahastoillamme on nyt 16 tämän tyyppistä kiinteistöä, ja niiden yhteisarvo on noin 60 miljoonaa euroa.”

Elite Alfred Bergin juridisena neuvonantajana kaupassa toimi Asianajotoimisto Bird & Bird ja kaupallisena neuvonantajana Reagle.

Jaakko Ristola, johtaja, kiinteistövarainhoito
Elite Alfred Berg
jaakko.ristola@eabgroup.fi

Elite Alfred Berg on sijoittamisen asiantuntija, joka auttaa suomalaisia yksityishenkilöitä, ammattisijoittajia ja yrityksiä hoitamaan varallisuuttaan kokonaisvaltaisesti, suunnitelmallisesti ja vastuullisesti. Elite Alfred Berg on EAB-konsernin markkinointinimi. Konsernin emoyhtiön EAB Group Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalle. Konserniin kuuluu sijoituspalveluita tarjoava EAB Varainhoito Oy ja rahastoyhtiönä ja vaihtoehtorahaston hoitajana toimiva EAB Rahastoyhtiö Oy. Konsernin asiakaskunta koostuu yksityishenkilöistä ja yhteisöistä, joita se palvelee valtakunnallisesti 13 paikkakunnalla. Konsernin palveluksessa on 88 sijoitusalan ammattilaista, minkä lisäksi sen palveluita tarjoaa yli 20 sidonnaisasiamiestä. Konserni hoitaa asiakkaidensa puolesta yli 3 miljardin euron varallisuutta. Tutustu EAB-konsernin palveluihin osoitteessa www.eabgroup.fi.

Elite Alfred Bergin kiinteistörahastojen hallinnoitavat varat ovat yhteensä 346 miljoonaa euroa. Uusimman kiinteistökehitysrahastomme, EAB Value Added Fund III Ky:n, on tarkoitus aloittaa toimintansa kesällä 2021, ja sen sijoituskapasiteetti on yhteensä 200 miljoonaa euroa. Kiinteistökehitysrahastojen lisäksi asiakkaillemme on tarjolla Elite Alfred Berg Vuokratuotto Erikoissijoitusrahasto, joka yhdistää sekä asunto- että toimitilasijoittamisen parhaat puolet ja tarjoaa hyvän hajautuksen eri kiinteistöluokkiin.