Elite Alfred Bergin kiinteistökehitysrahasto myi hoivakiinteistön eQ Hoivakiinteistöt -rahastolle

Elite Alfred Berg, Lehdistötiedote 2.9.2018 klo 9.45

Elite Alfred Bergin kiinteistökehitysrahasto Elite Kiinteistökehitysrahasto I Ky myi hoivakiinteistön eQ Hoivakiinteistöt -rahastolle. Kaupan kohteena oli Helsingin Pitäjänmäellä osoitteessa Konalantie 6–8 sijaitseva hoivakäyttöön saneerattu kiinteistö, jonka vuokrattava pinta-ala on noin 10 000 neliötä.

Tällä hetkellä rakennuksessa toimii Helsingin kaupungin Pitäjänmäen terveysasema, Mehiläisen Ykköskoti Henrik ja Keskon K-Market. Kevääseen 2020 mennessä valmistuvat tilat toiselle hoiva-alan yritykselle ja yksityiselle päiväkodille. Reforma Property Development Oy vastasi projektin johtamisesta ja kohteen kaupallisesta kehittämisestä. Myyjän kaupallisena neuvonantajana toimi JLL ja juridisena neuvonantajana asianajotoimisto Bird & Bird.

”Kiinteistökehitysrahastomme on toteuttanut useita kannattavia kehityshankkeita viime vuosien aikana, joista nyt myyty kohde on suurin. Olemme tyytyväisiä siihen, että tämä poikkeuksellisen laaja hoivakiinteistö sai pitkäjänteisen hoiva-alaan keskittyneen omistajan neljä vuotta kestäneen kehityshankkeen jälkeen”, Elite Alfred Bergin kiinteistövarainhoidosta vastaava johtaja Jaakko Ristola sanoo.

”Tämä kiinteistö sopii erinomaisesti meille sekä sijainnin että käyttäjien puolesta ja Elite Alfred Berg on tehnyt hyvää työtä kiinteistön kehittämisessä. eQ Hoivakiinteistöjen lähtökohta on pitkäaikainen kiinteistöjen omistus, jolloin voimme tarjota vuokralaisasiakkaillemme tarkoituksenmukaisia tiloja ja kestävää yhteistoimintaa”, toteaa Erikoissijoitusrahasto eQ Hoivakiinteistöjen sijoitusjohtaja Jennifer Eloheimo.

Jaakko Ristola, johtaja, kiinteistövarainhoito
Elite Alfred Berg
jaakko.ristola@eabgroup.fi

Elite Kiinteistökehitysrahasto I aloitti sijoitustoimintansa vuonna 2014. Rahasto sijoittaa vuokrakassavirtaa ja merkittävää kehityspotentiaalia tarjoaviin kiinteistöihin kotimaisissa kasvukeskuksissa. Rahasto on ns. suljettu rahasto, johon ei enää oteta uusia sijoituksia, ja se on myynyt jo lähes kaikki kehityskohteensa. Kesällä 2018 käynnistyi Elite Kiinteistökehitysrahasto II, joka jatkaa samantyyppistä sijoitustoimintaa. Kotimaiset instituutiosijoittajat ja yksityisasiakkaat ovat sitoutuneet sijoittamaan uuteen rahastoon yhteensä noin 90 miljoonaa euroa, ja rahasto on avoinna uusille sijoituksille vuoden 2019 loppuun asti.

Elite Alfred Berg tarjoaa monipuolisia ja korkeatasoisia säästämisen, sijoittamisen ja varainhoidon palveluita yksityisasiakkaille, yrityksille ja ammattisijoittajille. Konsernin emoyhtiön EAB Group Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalle. Konserniin kuuluu sijoituspalveluita tarjoava EAB Varainhoito Oy ja rahastoyhtiönä ja vaihtoehtorahaston hoitajana toimiva EAB Rahastoyhtiö Oy. Konsernin asiakaskunta koostuu yksityishenkilöistä ja yhteisöistä, joita se palvelee valtakunnallisesti 13 paikkakunnalla. Konsernin palveluksessa on yli 100 sijoitusalan ammattilaista, minkä lisäksi sen palveluita tarjoaa yli 20 sidonnaisasiamiestä. Konserni hoitaa asiakkaidensa puolesta yli 3 miljardin euron varallisuutta. Tutustu EAB-konsernin palveluihin osoitteessa: www.eabgroup.fi.

eQ Hoivakiinteistöt on suomalainen erikoissijoitusrahasto, joka sijoittaa varansa hoiva-/yhteiskuntakiinteistöihin. Rahasto omistaa ikäihmisten tehostettua palveluasumista, sairaaloita ja terveyspalvelukiinteistöjä, päiväkoteja, kehitysvammaisten ja mielenterveyskuntoutujien palveluasuntoja, koulutuskiinteistöjä sekä muita hoiva-/yhteiskuntakäyttöön soveltuvia kiinteistöjä Suomessa. Sijoittajamme ovat suomalaisia säätiöitä, instituutioita ja yksityishenkilöitä. Rahaston kiinteistöomaisuuden arvo oli 30.6.2019 noin 1,1 miljardia euroa, joka oli sijoitettu 155 kiinteistöön Suomessa, ja rahasto on Suomen merkittävin hoiva-/yhteiskuntakiinteistöomistaja.