EASY LED OY LOISTAA URHEILUAREENOILLA

Report this content

Ledivalaistuksen ykkönen, salolainen Easy LED Oy menestyy paitsi kotimaan kentillä myös ulkomaisilla areenoilla. Viimeisimmät valaistusprojektit löytyvät Saksan Augsburgista ja Tallinnasta, Virosta.

Saksan pääsarjassa jääkiekkoilevan Augsburg Panthersin kotihalli Curt Frenzel Stadion on entinen avostadion, joka on viime vuosien aikana katettu ja peruskorjattu nykyaikaiseksi jäähalliksi. Energiatehokas ledivalaistus on halliremontin viime silaus.

Tallinn Arena Tallinnan Tondiraban kaupunginosassa taas on kolmen kaukalon ja curlingradan hallikokonaisuus, jonka valaistus on alusta asti suunniteltu toteutettavaksi ledeillä. Jäälajien lisäksi Arenassa pelataan mm. koripalloa. Jääareenalla kilpaillaan myös taitoluistelun nuorten maailmanmestaruuskisat 2015.

Ainutlaatuisen tasainen valo

Urheiluareenojen valaistuksessa haetaan energiansäästön lisäksi laatua. Easy LED -valaisinten etu on täysin värinätön ja tasaisen puhdas valo. Siksi energiatehokkaita ja laadukasta valoa tuottavat ledivalaisimet asennetaan yhä useampaan halliin ja kentälle.

–Asiakkaat edellyttävät nykyään värinätöntä ja tasaista valaistusta ja suunnittelu tehdään yhteistyössä paikallisten arkkitehtien kanssa. Asiakkaan näkökulmasta toimitamme siis ennemminkin valoa kuin valaisimia, kertoo Augsburgin halliprojektin valaistussuunnittelusta vastannut Antti Rantakallio.

Laadukas ledivalo parantaa sekä urheilijan että katsojan kokemusta

Monissa lajeissa korkealaatuinen hidastuskuva on tärkeää paitsi katsojille myös valmentajille. Värinätön Easy LED HD-FF -teknologia mahdollistaa jopa 100 000 kuvaa sekunnissa tallentavan Ultra Slow Motion -kuvauksen, mikä avaa aivan uusia mahdollisuuksia televisiointiin ja valmennukseen.

–Energiansäästön lisäksi juuri tämä on ollut se juttu, joka on herättänyt kiinnostusta Easy LED -valaisimiin ympäri maailman, Rantakallio toteaa.

Easy LED -valaisinten muita vahvuuksia ovat pitkä käyttöikä, huoltovapaus ja valonjakauman hallittavuus energiatehokkuutta unohtamatta. Energian käyttöä voi hallita entistä tarkemmin himmentämällä valoja hallin valaistuksenohjausjärjestelmästä.

Puhdasta valoa Suomesta

Easy LED Oy on täysin kotimainen yhtiö, joka suunnittelee ja valmistaa ledivalaisimia Salossa. Easy LED -valaisimilla on avainlipputunnus ja Design from Finland -merkintä. Yhtiö toimittaa energiatehokkaita ja valovoimaisia valaisimia teollisuuslaitoksiin, katuvalaistukseen sekä urheiluareenoille.

Easy LED Oy:n muita urheiluvalaistustoteutuksia:

- Gimo Ishall, Gimo/Uppsala, Ruotsi – parhaan mahdollisen energiatehokkuuden näyteikkunaksi korjattu jäähalli.
- Susi Training Center, Kisakallio, Lohja – koripallomaajoukkueen harjoituskeskus.
- Eerikkilän urheiluopisto – salibandymaajoukkueen harjoituskeskus
- Hippo-areena, Halikko – Suomen ensimmäinen ledivalaistu jalkapallokenttä.
- Helsingin jäähalli – maailman ensimmäinen pääsarjatason ledivalaistu jäähalli.

Lisätietoa:
Myyntijohtaja Mikko Nuutinen, p. 050 539 9163