EasyPark Group aikoo ostaa Flowbird Groupin

EasyPark Group on tehnyt tarjouksen Flowbird Groupin ostamisesta. Flowbird Group on maailmanlaajuinen joukkoliikenteen, logistiikan ja pysäköinnin ratkaisujen tarjoaja. Suunnitellun oston myötä EasyPark Group toivoo kasvavansa maailman johtavaksi liikenteen hallinnan alustaksi. Täten se edistäisi omaa visiotaan kehittää kaupunkeja yhä viihtyisämmiksi.

EasyPark Group on yksi maailman johtavista maksullisen mobiilipysäköinnin tarjoajista. Se palvelee kymmeniä miljoonia ihmisiä Euroopassa, Pohjois-Amerikassa ja Australiassa. Nyt EasyPark Group aikoo ostaa Flowbird Groupin, joka on maailmanlaajuinen liikennepalvelujen tarjoaja. Flowbird Group tarjoaa joukkoliikenteen, logistiikan ja pysäköinnin hallinnoinnin järjestelmiä ja työkaluja. Viimeisimpien 40 vuoden ajan yritys on ollut pitkäaikainen kumppani tuhansille kaupungeille ja kunnille yli 80 maassa.

– Tämä EasyPark Groupin kasvupolun seuraava askel tarkoittaa, että pystymme vahvemmin tukemaan kaupunkeja niiden pyrkimyksissä tehdä kaupungeista entistä viihtyisämpiä. Liikenne- ja kuljetuspalveluja yhdistävällä tarjoamalla EasyPark Group parantaa kaupunkiliikenteen sujuvuutta, tilankäyttöä ja saavutettavuutta maailmanlaajuisesti. Annamme kumppaneillemme uusia mahdollisuuksia panostaa kaupunkien julkiseen liikenteeseen, viheralueisiin ja turvallisuuteen, sanoo EasyPark Groupin toimitusjohtaja Cameron Clayton.

– Suunniteltu Flowbird Groupin osto vahvistaa tarjontaamme kaupungeille, kumppaneille ja kuluttajille. Sitoudumme yhdessä asiakastyytyväisyyteen ja pitkän aikavälin kasvun edistämiseen sekä innovaatioihin. Tämä tarjoaa uusia mahdollisuuksia molempien yhtiöiden työntekijöille. Olemme innoissamme voidessamme toivottaa Flowbird Groupin tervetulleeksi EasyPark Groupiin. Yhdessä tavoitteenamme on ottaa entistä enemmän vastuuta kaupunkiliikenteen digitalisaatiosta. Pyrimme globaalisti johtavaksi liikenteen hallinnan alustaksi heti kaupan toteutumisen jälkeen, Clayton kertoo.

Flowbird Group keskittyy yritysten ja viranomaisten välisiin palveluihin, mukaan lukien laite- ja kuljetusratkaisut. Yhdessä Flowbird Group ja EasyPark Group kasvattavat tavoittavuuttaan globaalisti tuhansiin uusiin kohteisiin, joissa yhtiöt voivat hyödyntää palkittuja kuluttaja- ja yrityspalvelujaan.

– Odotamme innolla, että voimme yhdistää voimamme EasyPark Groupin kanssa. Tämän toisiaan hyvin täydentävän yhdistelmän tavoitteena on luoda liikennealalle toimija, joka mahdollistaa uudenlaisen liikenteen hallinnoinnin. Ratkaisumme hyödyttävät työmatkalaisia ja matkustajia, jotka etsivät vaivattomia ja ympäristötehokkaita liikkumisratkaisuja. Olemme innoissamme päästessämme tekemään yhteistyötä EasyPark Groupin johtoryhmän kanssa tällä fantastisella matkalla heti, kun kauppa on valmis, sanoo Flowbird Groupin toimitusjohtaja Frederic Beylier.

Flowbird Groupin tuotemerkit ovat Flowbird, YourParkingSpace, TPARK, Extenso Cloud ja Yellowbrick. Yhdessä brändit tarjoavat useita liikenneratkaisuja, jotka kattavat laitteet ja palvelut, kuten maksuautomaatit, ohjelmistot ja latauspisteet sähköautoille. Flowbird Group tarjoaa myös joukkoliikenteen lipunmyynnin ratkaisuja niin kortti- kuin mobiilimaksamista varten.

EasyPark Group on helpottanut pysäköintiä vuodesta 2001. Nykyään yhtiö auttaa kuljettajia säästämään aikaa ja rahaa auttamalla pysäköintitilan löytämisessä, pysäköinnin hallinnassa ja sähköautojen lataamisessa. EasyPark Groupin tuotteiden avulla yritykset, pysäköintioperaattorit, kiinteistöjen omistajat ja kaupungit voivat hallinnoida liikennettä, suunnitella kaupunkitilan hyödyntämistä ja tehdä dataan perustuvia päätöksiä. EasyPark Group omistaa sovellukset EasyPark, ParkMobile, RingGo ja Park-line. EasyPark Group toimii yli 4000 kaupungissa ja yli 20 maassa.

EasyPark Groupin omistajat, sijoitusyhtiöt Vitruvian Partners ja Verdane, tukevat aikomusta hankkia Flowbird Group osaksi konsernia. Flowbird Groupin nykyinen omistaja Searchlight Capital Partners, L.P on sitoutunut sijoittamaan suurimman osan pääomastaan EasyPark Groupiin. Kaupan toteutuminen edellyttää viranomaisten hyväksyntää. Osapuolet ovat sopineet, että kaupan ehtoja ei julkisteta.

Lisätietoja:
EasyPark Oy
Anders Bäck, Country Director & Senior Adviser
anders.back@easypark.net

Tietoja EasyPark Groupista
EasyPark Group on johtava maailmanlaajuinen pysäköintiteknologiayritys, jonka visiona on tehdä kaupungeista yhä viihtyisämpiä. Palkitulla teknologiallaan EasyPark Group on helpottanut pysäköintiä vuodesta 2001 lähtien. Nykyään yhtiö auttaa kuljettajia säästämään aikaa ja rahaa auttamalla, pysäköintitilan löytämisessä, pysäköinnin hallinnassa ja sähköautojen lataamisessa. EasyPark Groupin tuotteiden avulla yritykset, pysäköintioperaattorit, kiinteistöjen omistajat ja kaupungit voivat hallinnoida liikennettä, suunnitella kaupunkitilan tehokasta hyödyntämistä ja tehdä dataan perustuvia päätöksiä. EasyPark Group omistaa sovellukset EasyPark, ParkMobile, RingGo ja Park-line. Se toimii yli 4000 kaupungissa ja yli 20 maassa.

Tietoja Flowbird Groupista
Flowbird Groupin palveluilla matkoista tehdään vaivattomampia 4350 kaupungissa ja 80 maassa. Flowbird Groupia ajaa halu kehittää liikkumista mutkattoman teknologian avulla ja siten antaa ihmisten käyttöön enemmän aikaa. Flowbird Group on omistautunut kokonaisvaltaisille dataan perustuville ratkaisuille, joita voidaan käyttää liikenteen ja liikkumisen kehittämisen perustana.