• Easypark/

EasyPark Group teki historiaa lähettämällä ensimmäisenä pysäköintisovelluksensa avaruuteen

EasyPark Group on pysäköintiteknologian globaali edelläkävijä. Se on aloittanut ainutlaatuisen tehtävän toivottaa maapallon ulkopuoliset vieraat tervetulleiksi maahan. Pysäköintiteknologiayritys EasyPark Groupilla on 20 vuoden historia innovaatiotyössä. Se esittää nyt kiehtovan ajatuksen: Kuinka on mahdollista, että kaikista UFO-havainnoista huolimatta, emme ole onnistuneet kohtaamaan muukalaisia ulkoavaruudesta? Voisiko olla niin, että muukalaiset eivät yksinkertaisesti ole löytäneet parkkipaikkaa? EasyPark Group yhdistää voimansa Unescon maailmanperintöluetteloon kuuluvan Grimetonin radioaseman kanssa ja etsii yhteistyössä sen kanssa maan ulkopuolista elämää. Pysäköintisovellukset EasyPark, ParkMobile ja RingGo on nyt lähetetty avaruuteen. Tämä on merkittävä virstanpylväs ihmiskunnan historiassa.

EasyPark on lähettänyt pysäköintisovelluksensa lähdekoodin ulkoavaruuteen. Lähetys tapahtui datasignaaleina Ruotsista Unescon maailmanperintöluetteloon kuuluvan Grimetonin radioaseman kautta. Sovellus aloitti tähtienvälisen matkansa eilen 10.10. Matkaa se taittaa valonnopeudella.

Kansainvälisen avaruusviikon kunniaksi EasyPark Group juhlii innovaatiotyönsä historiaa yli 20 vuoden ajalta ja on nyt historian ensimmäinen pysäköintiteknologiayritys, joka on laajentanut sovellustensa toimivuusalueen avaruuteen. Kuten maapallosta, EasyPark haluaa tehdä myös universumista paremman paikan elää.

Mobiilipysäköinnin uutta aluevaltausta esittelee videolla EasyPark Groupin teknologiajohtaja Niklas Magnusson. Video on vapaasti käytettävissä toimituskäyttöön:

– EasyPark Groupissa meitä ajaa jatkuva halu kehittyä ja haastaa itseämme löytämään käytännöllisiä ratkaisuja, joilla voimme helpottaa autoilijoiden ja kaupungeissa asuvien ihmisten elämää. Halusimme havainnollistaa rohkeasti innovaatiotyötämme viimeisen 20 vuoden ajalta. Alun perin hauskana alkanut ajatus herätti kaksi kysymystä: Onko sovelluksemme lähettäminen avaruuteen ylipäätään mahdollista? Ja voisiko se tehdä kaupungeista ja maailmasta paremman paikan elää? Se oli haaste, jonka halusimme selvittää, sanoo EasyPark Groupin toimitusjohtaja Cameron Clayton.

– Autamme EasyPark Groupia mahdollistamaan aloitteensa langattoman viestinnän kokemuksemme avulla, jota olemme kerryttäneet vuosikymmenten ajan. Olemme lähettäneet sovelluksen avaruuteen radiotekniikan avulla. Radio on edelleen valtavirtaa ja on jännittävää, että radio näin myötävaikuttaa teknologia-alan innovaatioita ja avaa uusia mahdollisuuksia, kertoo Camilla Lugnet, Unescon maailmanperintökohde Grimetonin radioaseman toimitusjohtaja.

EasyPark Group on yli 20 vuoden ajan johtanut pysäköintisovellusten kehitystyötä. Yhtiön menestyksen salaisuus on ollut intohimo innovaatioita ja parasta käyttäjäkokemusta kohtaan. Niiden avulla EasyPark on tehnyt kaupungeista parempia paikkoja elää.

Lisätietoja sovelluksen avaruusmatkasta tästä linkistä.

Lisätietoja:
EasyPark Oy
Hanna Korpela
hanna.korpela@easypark.net

EasyPark Group on pysäköintiteknologian globaali edelläkävijä, jonka visiona on tehdä kaupungeista parempia paikkoja elää. EasyPark Group on tehnyt pysäköinnistä helpompaa palkitun teknologiansa avulla jo vuodesta 2001 alkaen. Nyt yritys auttaa autoilijoita säästämään aikaa ja rahaa auttamalla pysäköintipaikkojen löytämisessä, pysäköinnin hallinnoimisessa ja sähköautojen latauksessa. EasyPark Group auttaa myös yrityksiä, pysäköintioperaattoreita, kiinteistönomistajia ja kaupunkeja hallinnoimaan ja suunnittelemaan pysäköintiä ja tekemään dataan perustuvia päätöksiä. EasyPark Group omistaa ja kehittää sovelluksia EasyPark, ParkMobile, RingGo ja Park-line ja toimii yli 4000 kaupungissa yli 20 maassa. Vieraile osoitteessa www.easyparkgroup.com ja lue uusimmat uutisemme.