Suomen käytetyin pysäköintisovellus muuttuu

EasyPark-sovelluksen ulkonäkö ja perustoiminta päivittyy

• EasyParkin pysäköintisovellus muuttuu kevään ja kesän kuluessa.
  • Sovelluksen ulkonäkö päivittyy kokonaisvaltaisesti. Samalla perustoimintojen käyttäminen muuttuu.
  • Päivityksen suurin syy on käyttäjiltä saadun palautteen pohjalta luotu uusi selkeämpi ulkoasu sekä helppokäyttöisyys.
  • Yksi paljon toivottu ominaisuus on mahdollisuus aloittaa monta pysäköintiä samanaikaisesti.
  • Ulkoasun ja yksityiskohtien päivittymisestä huolimatta sovelluksen pääpiirteet pysyvät tuttuina.

EasyParkin pysäköintisovellus muuttuu. Ensimmäinen askel on tällä viikolla ikonisen rullattavan kiekon uudistuminen. Samalla perustoimintojen käyttäminen hieman muuttuu. Sovellus on Suomen käytetyin pysäköintisovellus.

Näkyvin uudistus on ulkoasun tuore design. Jatkossa sovelluksen hallitsevin väri on valkoinen. Kiekolla säädetään edelleen perustoiminto eli maksettavan pysäköintiajan kesto.

– Olemme päivittäneet sovellusta jatkuvasti pienillä uudistuksilla, mutta tämä on suurin uudistus vuosiin. Perusasiat kuitenkin säilyvät, emmekä keksi kiekkoa uudelleen, EasyParkin maajohtaja Jutta Vatanen sanoo.

– Päivityksellä modernisoidaan sovelluksen ulkoasu ja parannetaan käytettävyyttä entisestään. Lisäksi myöhemmin tulee muutama aivan uusi ominaisuus. Kehityksessä on huomioitu kaikki saatu asiakaspalaute sekä asiakastutkimus. Yksi paljon toivottu ominaisuus on esimerkiksi mahdollisuus aloittaa monta pysäköintiä samanaikaisesti. Jatkossa niin voi tehdä, Vatanen lisää.

Kaikki käyttäjällä käynnissä olevat tapahtumat myös näkyvät kootusti yhdessä näkymässä, mikä pitää usean yhtäaikaisen pysäköintimaksun hallinnoinnin simppelinä.

Suomessa EasyPark-sovelluksen päivitykset tulevat saataville sovelluskauppoihin vaiheittain tulevien viikkojen aikana.

Pääpiirteet säilyvät tuttuina

Ulkoasun ja yksityiskohtien päivittymisestä huolimatta sovelluksen käyttämisen pääpiirteet pysyvät tuttuina. Ensin valitaan kartalta kulloinenkin pysäköinnin alue ja sovellus auttaa oikean löytämisessä listaamalla karttanäkymän oheen lähellä olevat alueet. Jos kyseessä ei ole kamerapysäköintihalli, rullataan kiekosta sopiva määrä pysäköintiaikaa. Kiekko näyttää pysäköintiajan, päättymiskellonajan sekä tuolta ajalta syntyvän kustannuksen.

EasyPark toimii Suomessa useimmissa pysäköintihalleissa ja ulkopysäköintialueilla. Monissa halleissa on jo kamerapysäköintijärjestelmä, joka tunnistaa auton ja rekisteröi tarvitun pysäköintiajan automaattisesti. Silloin sovelluksen kiekkoakaan ei siis tarvitse.

– Ennen maksun vahvistamista päivitetty sovellus näyttää uutuutena vielä valitun alueen, pysäköinnin keston, rekisterinumeron, maksutavan ja summan. Siinä saa varmistettua esimerkiksi sen, meneekö maksu yrityksen tilille vai henkilökohtaiselle, Vatanen toteaa.

Tämä muuttuu:

1. Värit muuttuvat. Sovelluksen ulkoasusta tulee selkeästi aiempaa vaaleampi. Aiemmat päävärit lila ja pinkki korvautuvat valkoisella.

2. Kiekko muuttuu. EasyParkin ikoninen lila-pinkki kiekko on nyt ulkonäöltään ilmavampi ja vaaleampi. Kiekon toiminta säilyy ennallaan.

3. Vahvistaminen muuttuu. Pysäköinti aloitetaan jatkossa näkymästä, jolla vahvistetaan vielä valittu pysäköintialue, pysäköinnin kesto, rekisterinumero, maksutapa ja summa.

4. Samanaikaisuus muuttuu. Nyt sovellusta voi käyttää usean auton pysäköintiin samanaikaisesti.

Päivittyvä sovellus saa uusia ominaisuuksia alkukesän aikana. Nyt päivittyvät siis ulkoasu ja perustoiminta. Lisää ominaisuuksia ja uusia yksityiskohtia tulee lähitulevaisuudessa.

Lisätietoja:
EasyPark Oy
Jutta Vatanen, Suomen maajohtaja
jutta.vatanen@easypark.net

EasyPark Group on pysäköintiteknologian globaali edelläkävijä, jonka visiona on tehdä kaupungeista parempia paikkoja elää. EasyPark Group on tehnyt pysäköinnistä helpompaa palkitun teknologiansa avulla jo vuodesta 2001 alkaen. Nyt yritys auttaa autoilijoita säästämään aikaa ja rahaa auttamalla pysäköintipaikkojen löytämisessä, pysäköinnin hallinnoimisessa ja sähköautojen latauksessa. EasyPark Group auttaa myös yrityksiä, pysäköintioperaattoreita, kiinteistönomistajia ja kaupunkeja hallinnoimaan ja suunnittelemaan pysäköintiä ja tekemään dataan perustuvia päätöksiä. EasyPark Group omistaa ja kehittää sovelluksia EasyPark, ParkMobile, RingGo ja Park-line ja toimii yli 4000 kaupungissa yli 20 maassa. Vieraile osoitteessa www.easyparkgroup.com ja lue uusimmat uutisemme.