ebookers paljastaa: ulkomaanmatkan saa edullisimmin, kun aloitat matkan maanantaina - näillä vinkeillä saat lomamatkasta mahdollisimman paljon irti

Nettimatkatoimisto ebookersin datasta käy ilmi, että majoituksen ulkomaille saa parhaaseen hintaan maanantaisin. Hotelli kotimaahan puolestaan löytyy edullisimmin sunnuntaille. Hintatietoisen kannattaa suunnata viiden tähden hotelliin tammikuussa tai maaliskuussa, ja vuokrata auto lomamatkalle joko tiistaina tai perjantaina.

Matkavarausten tekemisessä ajankohdalla on välillä yllättävän paljon merkitystä. Siksi sopivaa kohdetta etsiessä kannattaa suunnitella myös sitä, minä viikonpäivänä matkan aloittaa. Nettimatkatoimisto ebookersin mukaan suomalaisten kannattaisi aloittaa ulkomaanmatkansa maanantaina, sillä tällöin hinnat ovat edullisimmillaan. Kotimaan kohteisiin suuntautuvien matkojen kannattaisi puolestaan alkaa sunnuntain puolella.

Ulkomaille suuntautuvaa roadtripiä tai kiertomatkaa suunnittelevaa kehotetaan aloittamaan roadtrip tiistaina, sillä tiistailta alkaville varauksille vuokra-autot ovat edullisimmillaan. Kotimaan kohteita kiertelevä saa auton ebookersilta puolestaan parhaaseen hintaan perjantaisin.

- Lomamatkaa suunnitellessa varausten ja matkan aloituspäivien suhteen kannattaa olla tarkkana, sillä datamme mukaan parhaimmillaan majoituskohteiden ja vuokra-autojen hinnoissa voi säästää sievoisia summia. Poikkeuksellisen laajan ja monipuolisen valikoimamme ansiosta jokaiselle matkailijalle löytyy sopiva vaihtoehto majoituksesta, vuokra-autoista ja aktiviteeteista parhaaseen mahdolliseen hintaan, kertoo ebookersin viestinnästä vastaava Rebecca Murphy.

Suuntaa luksushotelliin tammikuussa tai maaliskuussa

Hyvällä suunnittelulla myös viiden tähden luksushotellin voi saada tavallista edullisemmin. ebookersin datan mukaan edullisimmat kuukaudet yöpyä kotimaan viiden tähden hotelleissa ovat tammikuu ja maaliskuu. Tällöin onkin hyvä aika suunnata ebookersin parhaiksi arvioituihin Hotel Havenin, St. Georgen, Hotel Kämpin ja Design Hotel Levin kaltaisiin luksushotelleihin.

Hintatietoisten puolestaan kannattaa Suomessa välttää viiden tähden hotelleja kesäkuussa, sillä tällöin hotellien hinnat ovat korkeimmillaan ja lähes kaksinkertaiset tavalliseen nähden.

Rebecca Murphy, viestintä, ebookers

ebookerspress@ebookers.com

© 2021 Expedia, Group. Kaikki oikeudet pidätetään. Kaikki tavaramerkit kuuluvat omistajilleen.