Joululomat lähestyvät - näihin kohteisiin suomalaiset suunnittelevat matkoja

Nettimatkatoimisto ebookersin datan mukaan joululoman matkoja suunnitellaan ahkerasti. Suosituimpien kohteiden Helsingin, Tampereen ja Rovaniemen lisäksi matkoja suunnitellaan myös lähellä sijaitseviin Euroopan kaupunkeihin.

Nettimatkatoimisto ebookersin lento- ja majoitusdatan mukaan pääkaupunki Helsinki on joululomien suosituin kohde.

- Olipa kyse sitten lomasta pääkaupungissa, staycationista kaupungin laadukkaissa hotelleista tai läheisten kanssa vietetty aika, Helsinki tarjoaa upeita mahdollisuuksia niin majoituksen kuin aktiviteettienkin puolesta joululoman viettoon, iloitsee ebookersin viestinnästä vastaava Rebecca Murphy

Kuluneiden vuosien aikana suomalaiset ovat löytäneet kotimaan matkakohteet uudella innolla, eivätkä joululomat ole tästä poikkeus. Erityisesti Rovaniemi ja Tampere ovat kasvattaneet suosiotaan viimeisten vuosien aikana joululomakohteina. Kahden vuoden takaiseen verrattuna Rovaniemen hotellikohteiden kysyntä on kasvanut 45 %, ja Tampereen kysyntä kolminkertaistunut joulunalusviikon ja loppiaisen välisellä ajanjaksolla*.

- Tampere on matkailijalle monipuolinen kohde, ja on hienoa että Tampere kiinnostaa joulukaupunkina entistä enemmän. Tunnelmallinen joulutori on Tampereen joulun sydän ja viime vuonna näyttävästi valaistu keskustori valaistaan myös tänä vuonna. Muita jouluisia vierailukohteita ovat esimerkiksi Tallipiha, Särkänniemen Koiramäen joulu ja 120-vuotias kauppahalli. Kompaktin keskustan alueelle mahtuu paljon tapahtumia, nähtävää, ravintoloita ja ostosmahdollisuuksia kivijalkakaupoista ostoskeskuksiin, Visit Tampereen markkinointi- ja viestintäasiantuntija Katariina Onnela iloitsee.

Ulkomailla sijaitsevista kohteista suomalaisten silmissä siintää erityisesti lyhyen lentomatkan päässä olevat kaupunkikohteet. Suosituimpien kohteiden joukossa ovat muun muassa Berliini, Amsterdam, Göteborg ja Tukholma. Kymmenen suosituimman kohteen listalta löytyy myös Etelä-Euroopan kohteista tutut Barcelona ja Alicante.

- Vain lyhyen lentomatkan päässä olevat Euroopan suurkaupungit tarjoavat joululomalle oivan kohteen, niille, jotka haluavat talven lomista kaiken ilon irti. Talvisten kaupunkikohteiden rinnalla havaittavissa on myös etelän lämmön vetävän suomalaisia puoleensa. Laaja kohde- ja aktiviteettitarjontamme ja joustava varausjärjestelmämme pitävät huolen siitä, että kohteesta huolimatta matkavarauksista ei tarvitse kantaa huolta joulukiireiden keskellä. Suosittelemme kuitenkin tarkistamaan ajankohtaiset matkustusrajoitukset ja -suositukset, jatkaa Murphy.

Suosituimmat lentokohteet

Perustuu ebookersin verkkosivujen lentojen kysynnälle aikavälille 20.12.2021-6.12.2022

1. Helsinki
  2. Berliini
  3. Amsterdam
  4. Göteborg
  5. Tukholma
  6. Barcelona
  7. Alicante
  8. Kittilä
  9. Nizza
  10. Oulu

Suosituimmat majoituskohteet

Perustuu ebookersin verkkosivujen majoituksen kysynnälle aikavälille 20.12.2021-6.12.2022

1. Helsinki
  2. Tampere
  3. Rovaniemi
  4. Tallinna
  5. Malaga
  6. Kittilä
  7. Turku
  8. Oulu
  9. Teneriffa
  10. Praha

*Perustuu ebookersin verkkosivujen majoituksen kysynnälle 20.12.2019 - 6.1.2020 verrattuna 20.12.2021 - 6.1.2022.

© 2021 Expedia, Group. Kaikki oikeudet pidätetään. Kaikki tavaramerkit kuuluvat omistajilleen.