Näiden lomakuvien et uskoisi olevan Suomesta – julkkikset yllättävät seuraajansa kotimaan matkailuhelmillä

Juhannuksesta täydellä höyryllä starttaava kesälomakausi tarkoittaa useimmille suomalaisille lomailua kotimaassa jo toista peräkkäistä kesää. Nettimatkatoimisto ebookers kannustaa #paratiisionmissäolet-kampanjassaan kaukokaipuusta kärsiviä suomalaisia katsomaan kotimaataan uusin silmin ja etsimään paikkoja, jotka tarjoavat eksotiikkaa ja pakoa arjesta lähellä. Kampanjan yhteistyökumppaneiksi valikoitui joukko inspiroivia somevaikuttajia. ebookers vei Sara Siepin, Niko Saarisen ja tuoreen Diili-voittajan Sointu Borgin matkalle lähemmäs kuin somekuvista voisi arvatakaan.

Jo toista kesää kotimaan matkailuun keskittyvä lomakausi, matkustusrajoitukset ja ulkomaille matkustamisen tilanne ovat olleet alkavan kesälomakauden puheenaiheiden keskiössä. Moni suomalainen haaveilee kaukaisista ulkomaan kohteista, mutta lomasuunnitelmia varjostaa epävarma matkustustilanne.
ebookers on mukana tukemassa kotimaista matkailualaa vaikeana aikana ja kannustaa suomalaisia ottamaan ilon irti kesälomastaan Suomessa. Nettimatkatoimisto haluaakin osoittaa miten paljon kotimaasta löytyy inspiroivia kohteita.

Halusimme kampanjallamme yllättää kaikki näkemään miten upeita kohteita Suomessa on tarjolla. Tänä kesänä esimerkiksi roadtripit ovat loistava tapa tutustua useisiin ainutlaatuisiin kohteisiin – vaikkapa Länsi-Suomen rantoihin Yyterissä, Kalajoella ja Hailuodossa tai Saimaalta löytyviin järvi-Suomen helmiin. Johtavana matkailualan toimijana meille on tärkeää muistuttaa että, myös kotimaassa riittää tutkittavaa ja koettavaa, kertoo ebookersin Head of PR Rebecca Murphy

Somessa julkaistut eksoottiset matkakohteet paljastuivat tänään suomalaisiksi paikoiksi

Eilisestä, sunnuntaista, maanantaihin asti kestäneen somekampanjan idea on yksinkertainen ja oivaltava. Kolme julkisuudesta tuttua henkilöä, Sara Sieppi, Sointu Borg ja Niko Saarinen, pakkasivat laukkunsa ja vihjasivat lähtevänsä matkalle eksoottiseen kohteeseen, kertomatta kuitenkaan tarkemmin minne.
Instagramissa julkaistut kuvat keräsivät runsaasti kommentteja seuraajien arvuuttellessa, suuntautuuko matka kaukaisiin ulkomaan kohteisiin. Samaa sijainnista vihjaava tyyliä jatkettiin lomakohteesta jaetuista Instagram Stories -tarinoissa, joissa näkyi sinistä merta ja trooppista tunnelmaa.

Tänään maanantaina 21.6. Sieppi, Saarinen ja Borg yllättivät seuraajansa paljastamalla kohteiden olevan oikeasti Suomessa, ja että he ovat koko ajan pysytelleet kotimaan kamaralla kuvista välittyvästä eksoottisesta tunnelmasta huolimatta. Borg lomaili Yyterissä, Saarinen Saimaalla Järvisydämessä ja Sieppi Kotkan Kaunissaaressa.

Kampanjan idea oli hauska ja ajatuksia herättävä. Yllätyin itsekin miten hieno paikka Yyteri on, ja tunsin aidosti olevani kuin ulkomailla. Rakastan matkustelua ja innostun aina mahdollisuudesta päästä tutustumaan uusiin paikkoihin. Suomi on täynnä ainutlaatuisia paikkoja, ja olen jo etsimässä kesän seuraavia seikkailukohteita, Sointu Borg sanoo.

Kampanjan ja vaikuttajayhteistyön avulla halusimme inspiroida suomalaisia etsimään uusia paikkoja ja  hankkimaan unohtumattomia lomamuistoja, Murphy summaa.

Kampanjan herättämää keskustelua voi seurata Instagramissa hastagilla #paratiisionmissäolet.

Anni Ruotsalainen, hasan & partners

anni.ruotsalainen@hasanpartners.fi

Huomautuksia toimittajille© 2021 Expedia, Group. Kaikki oikeudet pidätetään. Kaikki tavaramerkit kuuluvat omistajilleen.