Suomalaiset suunnittelevat vaihtoehtoa mökkijuhannukselle - ebookers jakaa parhaat kohteet juhannusmatkalle

Suomalaisten juhannussuunnitelmiin kuuluu perinteisesti keskikesän juhlan viettäminen perheen ja ystävien kanssa mökkimaisemissa, mutta juhannus kaupungissa tai matkoilla on yleistynyt yhä enemmän suomalaisten suunnitelmissa. Mökin ohella tänä juhannuksena suomalaiset suuntaavat erityisesti Lontooseen ja Etelä-Euroopan lämpöön. Nettimatkatoimisto ebookers jakaa parhaat kohdevinkit viime hetken juhannusmatkaa tai tulevia lomamatkoja varten.

Perinteinen mökkijuhannus on kaupunkijuhannusten lisäksi saanut kilpailijan ulkomaanmatkoista juhannuksen vapaapäiviä hyödyntäen, kun nettimatkatoimisto ebookersin data paljastaa että suomalaiset haluavat suunnata viettämään juhannusta niin kaupunkiympäristön vilskeeseen, kuin taatusti lämpimän ja aurinkoisen rantaloman rauhaan. Suositumpien kohteiden kärkisijaa pitää niin lentojen kuin majoituksen osalta Lontoo. Lontoon suurkaupunkisykkeen rinnalle nousevat rantakohteet Etelä-Euroopasta, kuten Cannes ja Malaga.

– Perinteinen mökkijuhannus on varmasti monelle lähellä sydäntä ja yksi kesän kiistattomista kohokohdista. Mökkirannan rinnalle on viime vuosina noussut myös uusia vaihtoehtoisia kohteita joissa juhlistaa juhannusta. Suomessa perinteinen juhannussää on melko arvaamaton, joten Etelä-Euroopan rantakohteet tarjoavat suomalaiselle matkaajalle taatusti lämmintä ja aurinkoista kesäsäätä. Hyvät lentoyhteydet, monipuoliset majoitusvaihtehdot, mahdolliset vuokra-autot ja tarjolla olevat aktiviteetit mahdollistavat viime hetken matkajärjestelyt vielä juhannukseksi, ebookersin markkinointipäällikkö Leif Neuvonen kertoo.

Suomalaisten kiinnostavimmat matkakohteet juhannuksen ympärillä

Perustuu kohteille, joista suomalaiset ovat olleet kiinnostuneimpia matkapäiville 23.-26.6.2022.

Lennot

Majoituskohteet

Teneriffa

Lontoo

Rodos

Riika

Turku

Berliini

Tallinna

Malaga

Malaga

Mallorca

Berliini

Cannes

Kuopio

Pariisi

ebookers paljastaa, mistä juhannusmatkalle saa parhaan hinta-laatusuhteen

ebookers on datansa avulla paikantanut suomalaisille parhaat majoituskohteet juhannuksen ympärille. Lontoo on juhannuksen ympärillä suomalaisten suosikkikohteista hintavin, mutta on helposti vierailtavissa säännöllisten lentoyhteyksien ja monipuolisten majoitusvaihtoehtojen ansiosta. Tallinna puolestaan tarjoaa juhannusviikonlopun ympärillä parhaan hinta-laatu-suhteen. Aurinkolomasta haaveileville Rodos on hyvä valinta.

– Suosituimpien kohteiden joukossa Rodos on erinomaisen hinta-laatu-suhteen kohde, joka tarjoaa runsaasti aktiviteetteja ja tekemistä koko perheelle rannan tuntumassa. Suomalaisten suosikkikohde Lontoo tekee suuremman loven matkabudjettiin, mutta tarjoaa kaupungin voittamattomia nähtävyyksiä. Milloin suomalaiset matkalle lähtevätkään, kanta-asiakasohjelmamme BONUS+ tarjoaa matkustajalle mahdollisuuden säästää rahaa nykyisissä varauksissaan ja kerätä pisteitä, joita voi käyttää tulevien matkavarausten yhteydessä. VIP-tason majoitus juhannusmatkalla puolestaan kerryttää ekstrapisteitä, jotka voi hyödyntää seuraavan matkan yhteydessä, Neuvonen jatkaa.

Parhaan hinta-laatu-suhteen majoituskohteet

Majoituskohteiden hinnat ovat keskimääräisiä hintoja yötä kohden kyseisessä matkakohteessa. Perustuu keskimääräisiin päivähintoihin toukokuusta 2021 toukokuuhun 2022 ebookers.fi:ssä.

1.  London – 183 €

2.  Turku – 160 €