Ekovillan tuotanto käynnistyi normaalisti tiistain tulipalon jälkeen

EcoUp Oyj | Lehdistötiedote 1.10.2021 klo 9.00

Tiistaina 28.9. EcoUp-konserniin kuuluvan Ekovillan levyeristetehtaalla Kuusankoskella syttyi tulipalo. Tulipalosta aiheutuva tuotantohäiriö jäi kestoltaan lyhyeksi. Tuotanto käynnistyi normaalisti 30.9.2021 n. klo 21.00. Tiistaina tapahtuneella vahingolla ei yhtiön arvion mukaan ole olennaista taloudellista vaikutusta.

Osana tehtaan jatkuvaa kehitystyötä levyeristeen tuotantolinjaan asennetaan nykyisen palosammutusjärjestelmän ohelle rinnakkainen, täydentävä järjestelmä. Täydentävän järjestelmän asennustyöt olivat alkaneet ennen 28.9. tapahtunutta tulipaloa.

Suunnitelmissa tuotannon kaksinkertaistaminen vuoden 2024 loppuun mennessä

Hiljattain pörssitaipaleensa aloittanut EcoUp Oyj suunnittelee Kuusankosken levyeristetehtaalle merkittäviä laajennuksia puukuitueristeen kasvaneen kysynnän vuoksi. Laajennuksen tavoitteena on kaksinkertaistaa levyeristetuotanto vuoden 2024 loppuun mennessä.

- Olemme muutoksen aallonharjalla, kun esimerkiksi uusi lainsäädäntö ja EU:n kestävän rahoituksen tavoitteet ohjaavat rakennusalan investointeja kohti vähähiilisempiä ratkaisuja. Ekovillan tuotanto on sertifioidusti nettohiilinegatiivista ja voimmekin myydä vuosittain merkittävän määrän hiilidioksidin poistosertifikaatteja. Ekologisen rakentamisen suosion kasvu on näkynyt selvästi eristelevyjemme kysynnässä. Vastataksemme kysyntään investoimme tuotannon laajentamiseen, EcoUp Oyj:n toimitusjohtaja Antti Ollikainen kertoo.

Puhelin: +358 44 703 3170

Sähköposti: antti.ollikainen@ecoup.fi

EcoUp lyhyesti

EcoUp on kiertotalouskonserni, jonka toimintaa ohjaavat hiilineutraalius, energiatehokkuus ja materiaalien uusiokäyttö. EcoUp tarjoaa asiakkailleen erityisesti rakennusalan tarpeisiin hiilineutraaleja, ylijäämävapaita ja energiaa säästäviä tuotteita, palveluita ja teknologiaa, jotka auttavat yhtiön asiakkaita tekemään omasta toiminnastaan ympäristöystävällisempää.

Lue lisää: www.ecoup.fi