Eden Springs tarjoaa ympäristöystävällisiä kahvi- ja vesiautomaatteja

Report this content

Eden Springs on sitoutunut edistämään ympäristön hyvinvointia vähentämällä ympäristövaikutuksiaan ja käyttämällä luonnonvaroja vastuullisesti. Vuonna 2011 Eden Springs toteutti laajan elinkaarianalyysin yhteistyössä Quantis-konsulttiyrityksen kanssa selvittääkseen toimintansa hiilijalanjäljen suuruuden materiaalien valmistuksesta, kuljetuksesta ja pullotuksesta aina vesiautomaatin käyttöön ja lopulta materiaalien kierrätykseen asti.

Elinkaarianalyysin tuloksena Eden on tietoinen ympäristövaikutuksistaan ja on ottanut käyttöön lukuisia toimenpiteitä niiden pienentämiseksi. Toimintamme merkittävimpiä hiilidioksidipäästöjen tuottajia ovat kuljetukset sekä vesiautomaattien sähkönkulutus asiakkaan käytössä.

Kuljetusten päästöt on minimoitu ottamalla käyttöön tehokas reititysjärjestelmä jakelupalvelun optimointiin, sekä valitsemalla kaikki uudet autot Euro V –normin mukaisesti. Tämä pienentää kuljetuksen hiilijalanjälkeä 10 prosenttia.

Sähkönkulutuksen vähentämiseksi Edenini uudet vesiautomaatit valitaan Energy Star –suositusten mukaisesti, jotta voimme tarjota asiakkaillemme mahdollisimman vähän energiaa kuluttavia laitteita. Uusimmassa vesijohtoautomaattimallissamme on myös integroitu ajastin, jonka avulla automaatista voi kytkeä virran automaattisesti pois yöksi ja viikonlopuiksi, kun laite ei ole käytössä.

Muovin säästämiseksi Edenin lähdevesiautomaattien 18,9 litraa vetävät vesipullot puhdistetaan ja käytetään uudelleen vähintään 50 kertaa ennen kierrätykseen viemistä. Yksi vesipullo ehtii siis toimittaa 950 litraa vettä elinkaarensa aikana. Saman vesimäärän toimittamiseen tarvittaisiin niin paljon litran pulloja, että peräkkäin asetettaessa ne yltäisivät Turusta Helsinkiin saakka.

Kompensoidakseen aiheuttamiaan hiilidioksidipäästöjä Eden Springs osallistuu myös erilaisiin uusiutuvan energian projekteihin Kiinassa. Lisäksi Eden tukee metaanin talteenottoprojektia kuudessa hiilikaivoksessa Luoteis-Kiinassa.  Metaania vapautuu hiilen louhinnan yhteydessä, ja projektin avulla estetään tämän voimakkaan kasvihuonekaasun vapautumista ilmakehään. Kussakin projektiin kuuluvassa hiilikaivoksessa vapautuva metaani otetaan talteen ja sekoitetaan polttoainekäyttöön soveltuvaksi pitoisuudeksi.

Näiden toimenpiteiden tuloksena Eden Springs pystyy alansa toistaiseksi ainoana yrityksenä tarjoamaan CarbonNeutral ® Product –sertifioituja hiilineutraaleja kahvi- ja vesiautomaatteja.

Avainsanat: