• Edita Press/

EDITA OSTI 40 PROSENTTIA MARKKINOINNIN RESURSSIENHALLINNAN RATKAISUTOIMITTAJA BRANDSYSTEMSIN OSAKKEISTA

Edita Sverige Ab on hankkinut 40 prosenttia BrandSystem-yhtiön osakkeista. Markkinoinnin resurssienhallinta (MRM) –järjestelmiin erikoistuneella yhtiöllä on yli 46 000 asiakasta noin 135 maassa.

Vuonna 1999 perustetun BrandSystems-yhtiön liiketoiminta on kasvanut perustamisesta lähtien kannattavasti. Vuonna 2006 yhtiön liikevaihto oli 15 miljoonaa Ruotsin kruunua. Yhtiössä on yhteensä 37 työntekijää, joista 30 työskentelee sen kehitysyhtiössä Bangaloressa Intiassa.

BrandSystems on yksi Ruotsin johtavista markkinoinnin resurssienhallintaan (MRM) ja operatiiviseen brändinhallintaan järjestelmiä tarjoavista yhtiöistä.

BrandSystems tarjoaa markkinoiden monipuolisimmat ohjelmistoalustat, joiden avulla yritykset voivat tehostaa, visualisoida ja kontrolloida tavaramerkkejään riippumatta käytettävistä viestintäkanavista. BrandSystemsillä on yli 46 000 rekisteröityä käyttäjää noin 135 maassa.

— Hanke on merkittävä, ja omistajuutemme yhtiössä on luonteeltaan strategista. Haluamme olla aktiivisesti mukana hyvin kiinnostavilla ja nopeasti kasvavilla markkinoilla. Vahvistamme kaupalla Editan graafisen viestinnän palveluiden arvoketjua ja erityisesti asemaamme markkinointiviestinnän tuotantopalveluiden edelläkävijänä, sanoo Edita Oyj:n toimitusjohtaja Timo Lepistö.

Yli vuoden kestänyt tiivis yhteistyö BrandSystemsin kanssa on osoittanut, että yhtiön tarjoamat ohjelmistot tukevat hyvin Editan asiakaspalvelun tavoitteita. Edita haluaa olla asiakkaalleen läheinen yhteistyökumppani, joka auttaa asiakasta kehittämään omia toimintaprosessejaan ja markkinointiviestinnän tehokkuuttaan.

— Markkinoinnin resurssienhallinta (MRM) –järjestelmä täydentää luonnollisella tavalla tuotantotaloamme ja painopalveluitamme. Lisäksi yhtiön Intiassa tapahtuva laaja ja tehokas kehitystyö lisää mahdollisuuksiamme tarjota asiakkaillemme erittäin kattavia MRM-palveluita vuorokauden ympäri, kertoo Edita Sverige Ab:n toimitusjohtaja Ulf Dubois.