• Edita Press/

SUOMALAINEN STAFFAN ERIKSSON POHJOISMAISEN SYSTEAM -KONSERNIN JOHTORYHMÄÄN JA MAAJOHTAJAKSI - uusi maajohtaja SYSteam Suomelle

Pohjoismainen IT-alan konserni SYSteam vahvistaa organisaatiotaan, kun se nimitti suomalaisen Staffan Erikssonin konsernin johtoryhmän jäseneksi ja SYSteam Suomen maajohtajaksi. Vuonna 2006 SYSteam -konsernin liikevaihdon arvioidaan nousevan 1 400 miljoonaan ruotsin kruunuun.

SYSteam on Norjan johtaviin IT-alan yrityksiin lukeutuvan Ergo Group -konsernin tytäryhtiö. Ergo Group osti SYSteamin 18.12.2006 tehdyllä yrityskaupalla, jonka kauppahinta oli 1 100 miljoonaa ruotsin kruunua.

— Yhdessä Ergo Groupin kanssa olemme pienten ja keskisuurten yritysten IT-ratkaisuihin ja
-palveluihin keskittynyt konserni, jonka palveluksessa työskentelee 3 400 työntekijää yli 80 paikkakunnalla Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa ja Suomessa, kertoo Staffan Eriksson.

DI, eMBA Staffan Eriksson, 47, siirtyi SYSteamin palvelukseen SAS Institute Finland Oy:n Alliance Managerin tehtävästä.

— Haluan vahvistaa erityisesti SYStemin asemaa keskisuurten yritysten joustavana ja luotettavana IT-ratkaisujen toimittajana. Tähän antaa hyvät mahdollisuudet konsernin tapa toimia lähellä asiakasta, kertoo SYSteamin maajohtaja Staffan Eriksson.

Pääkaupunkiseudulla, Tampereella ja Oulussa toimiva SYSteam Suomi tarjoaa keskisuurille yrityksille toimialakohtaisia ja kokonaisvaltaisia IT-ratkaisuja.

— Suomessa keskitymme entistä vahvemmin Microsoftin järjestelmätoimituksiin, joiden toimittajana SYSteam lukeutuu Suomen kokeneimpiin. Toteutunut yrityskauppa antaa meille
jatkossa myös entistä paremmat mahdollisuudet kehittää Suomen liiketoimintaa.

Staffan Erikssonilla on monivuotinen IT-alan kokemus johtotehtävissä. Hänellä on kokemusta kokonaisjärjestelmien myynnistä ja markkinoinnista. Aiemmin Eriksson on työskennellyt muun muassa SAP Finland Oy:ssä kanavaliiketoiminnan käynnistämisestä ja pohjoismaisten kumppaniprosessien määrityksestä sekä johtotehtävissä Emce Solution Partner Oy:ssä ja Unic Oy:ssä.

SYSteam on toimittanut yli 500 Microsoft Dynamics AX -järjestelmään perustuvaa toiminnanohjausratkaisua keskisuurille yrityksille. SYSteam kuuluu pohjoismaiden ja Suomen suurimpiin Microsoft Dynamics AX -kumppaneihin.