AAVI® puhdistaa ilman

Suomalainen patentoitu AAVI® teknologia puhdistaa nopeasti ja tehokkaasti sekä huonetilojen että teollisuushallien ilmasta pienimmätkin haitalliset nanokokoluokan partikkelit, bakteerit ja mikrobit kuten myös epämiellyttävät kaasut. Samaa teknologiaa voidaan hyödyntää myös teollisuuden päästöjen puhdistamiseen.

AAVI Technologies Oy on ilmanpuhdistamiseen keskittynyt huipputeknologian kasvuyritys, jonka tuotannosta viedään 90 prosenttia. Sen tuotteet tarjoavat nopean ja tehokkaan ratkaisun esimerkiksi sisäilmaongelmiin tuoden kiinteistön käytölle jatkoaikaa. Tällöin voidaan miettiä kunnolla kohteen mahdollisesti tarvitsemia pitkän aikavälin rakennusteknisiä ratkaisuja.

Viime vuosina AAVI Technologies on kasvanut ripeästi, kun omistajaksi tuli kiinalainen ympäristöteknologian konserni SNETS Ltd.

– Olemme pystyneet kehittämään yritystä vahvasti ja panostamaan voimakkaasti jatkuvaan tuotekehitykseen. Lisäksi saimme auki jakelukanavat Kiinaan. Tuotantomme suunnittelu ja valmistus jatkuu edelleen Suomessa, vakuuttaa varatoimitusjohtaja Eero Siitonen.

AAVIn® teknologia on nerokkaan yksinkertainen, helppokäyttöinen, kestävä ja joustava. Teknologian avulla tuotetaan jatkuvasti puhdasta ilmaa, sillä laitteiden Ionjet™-teknologia puhdistaa kaikenkokoiset pienhiukkaset.

AAVI Leaf®-laitteet on suunniteltu huonetilojen sisäilman puhdistamiseen ja ne kierrättävät huoneilmaa lävitseen. Isojen tilojen ja teollisuushallien puhdistamiseen soveltuvat järeämmät laitteet, jotka toimivat sekä itsenäisinä kiertoilmalaitteina että voidaan kytkeä ilmanvaihtojärjestelmään. Ne pystyvät puhdistamaan jopa 2000 milmaa tunnissa. Esimerkiksi konepajoissa työskentelyalueille voidaan luoda puhtaan ilman vyöhykkeitä paikallisesti. Näin voidaan säästää laite- ja energiakustannuksissa, kun koko hallin ilmaa ei tarvitse puhdistaa ja lämmittää.

AAVI® puhdistuslaitteet ovat joustavan yksinkertaisia käyttää ja huoltaa, tukkeumia ei synny ja käyttö- sekä huoltokustannukset ovat alhaisia.

– Esimerkiksi Leaf -laitteiden puhdistus on todella vaivatonta, sillä mitään vaihdettavia ja hävitettäviä suodattimia ei ole. Tarvitsee vain täyttää vesisäiliö ja käynnistää laitteen puhdistusohjelma, kertoo Merja Ruuska AAVIn markkinointiosastolta.

Teksti: Maija-Liisa Saksa

……………

AAVI® on ilmanpuhdistusteknologiaan keskittynyt kasvuyritys. AAVI® suunnittelee ja valmistaa IonJet teknologiaa hyödyntäviä taloudellisia ja ekologisia ilmanpuhdistuslaitteita.

Yritys: AAVI Technologies Oy

Työntekijämäärä: n. 60 Suomessa

Liiketoiminta-alueet: Sisäilman puhdistuslaitteet koteihin ja julkisiin tiloihin sekä teollisten tuotantolaitosten sisäilmaa puhdistavat ja teollisuuden päästöjä vähentävät laitteet.

Päämarkkina-alueet: Kiina ja Suomi

Vienti: 90 prosenttia

Yhteystiedot: AAVI Technologies Oy, Tulppatie 1, 00880 Helsinki.

info@aavi-tech.com

www.aavi-tech.com