Älykästä logistiikkaa – yhdessä asiakkaan kanssa

Trukkialan moniosaaja Rocla Solutions tarjoaa trukkeja, palveluja ja ratkaisuja, jotka tehostavat asiakkaan sisälogistiikan toimintoja ja vähentävät logistiikan kustannuksia.

– Hyödynnämme kymmenet tuhannet asiakaskohtaamisemme tuote- ja palvelukehityksessä. Asiakastyytyväisyyden lisäksi meille on tärkeää asiakasuskollisuus, mikä syntyy asiakkaan kanssa yhdessä tekemisestä ja yhteisistä kokemuksista. Haluamme auttaa asiakkaitamme menestymään omassa liiketoiminnassaan, toteaa Rocla Solutionsin toimitusjohtaja Jukka Viinikainen.

Sisälogistiikkaselvityksen avulla yritys kartoittaa asiakkaan logistiikan toiminnot, trukkien käyttötarpeet ja määrittää niiden perusteella optimaalisimman laitekannan.

DIGITAALISUUS, KEINOÄLY JA HAHMONTUNNISTUS APUNA

– Trukeissa on jo pitkään hyödynnetty etädiagnostiikkaa, mutta päivän trendit; digitaalisuus, keinoäly ja hahmontunnistus mahdollistavat koneen ja ihmisen yhteistyön uudella tavalla. Sisälogistiikassa odotukset kääntyvätkin robottien ja automaation puoleen. Tämän seurauksena olemme käynnistäneet Business Finlandin tukeman Intralogistixx-hankkeen, jossa olemme rakentamassa sisälogistiikan ekosysteemiä. Tätä tehdään yhdessä teknologiatoimittajien ja asiakkaidemme kanssa. Roclan ytimessä on aina ollut innovatiivisuus, ihan sen alkuvaiheista saakka, Viinikainen sanoo.

SUJUVAA LOGISTIIKKAA

Fyysinen internet tulee Viinikaisen mukaan muokkaamaan toimitusketjun toimintamalleja. Tavarat liikkuvat bittien tapaan solmupisteiden kautta ja tämä lisää logistiikan tehokkuutta.

– Näin tuleekin toimia. Solmupisteiden kautta kulkevat materiaalivirrat edellyttävät sisälogistiikan sujuvuutta, kun eri kuljetusmuodot ja logistiikan erilaiset toimijat kohtaavat toisensa. Sisälogistiikan infrastruktuuri muuttuu ja me sen mukana. Rocla haluaa yhteistyössä asiakkaidensa kanssa kehittää ratkaisuja, joiden avulla asiakkaat menestyvät omassa liiketoiminnassaan. Kumppaneidemme kanssa haluamme varmistaa, että asiakkaillamme on aina käytössään sisälogistiikan viimeisimmät palvelut ja ratkaisut. Kehityksestä hyötyy myös kuluttaja, joka saa tavaransa edullisemmin ja järkevämmin.

Teksti: Kati Keturi

ROCLA SOLUTIONS OY

• Mitsubishi Caterpillar Forklift Europen tytäryhtiö, joka myy ja markkinoi Suomessa konsernin valmistamia Rocla ja Cat® -merkkisiä varasto- ja vastapainotrukkeja sekä niihin liittyviä älykkäitä palveluja.
  • Työllistää Suomessa reilut 100 henkilöä.
  • Pääkonttori Vantaalla
  • Sisaryhtiö Rocla Oy, joka on suunnittelee, kehittää ja valmistaa varastotrukkeja, sähköisiä vastapainotrukkeja ja automaattitrukkeja Järvenpäässä.

www.rocla.fi