Armi Aktiivituoli auttaa ja kuntouttaa tuolilta ylös ja liikkeelle!

Monet liikuntaelinvaivojen ja heikon lihaskunnon kanssa kamppailevat ikäihmiset kärsivät nestehukasta. Tähän vaikuttaa osaltaan se, että tuolista ylös nouseminen keittiö- tai vessareissun vuoksi on hankalaa, jopa kivuliasta. TamErgon kehittämä Armi Aktiivituoli auttaa ainutlaatuisen mekanisminsa vuoksi nousemaan helposti ylös sekä kuntouttaa nousemisessa tarvittavia alaraajojen lihaksia. Jalkojen hyvä lihaskunto parantaa myös tasapainoa, kävelykykyä sekä pienentää kaatumisriskiä.

Armi Aktiivituolin idean ”isä”, fysioterapeutti Jorma Eerola kertoo, että Armin käyttäjä voi hyödyntää ylösnousussa yläraajojen voimaa sekä ylävartalon painoa. Tuoli ohjaa ylösnousua siten, että alaraajojen nivelkulmat sallivat mahdollisimman suuren voimantuoton.

– Kallistuva istuinosa ja käsinojien mekaniikka helpottavat seisomaan nousemista, jolloin polviin ja lonkkiin kohdistuva kuormitus vähenee. Moottorina toimii istuja itse.

TamErgon toimitusjohtajan Petri Palo-ojan mukaan jalkavoimien ehtyessä on tärkeää, että Aktiivituoli ohjaa automaattisesti käyttämään luontaista liikerataa, joka mahdollistaa vaivattoman tuolilta nousun. Hän kertoo helsinkiläisestä pariskunnasta, jonka omaishoitajana toimiva vaimo soitti hänelle vain viikko Armin hankkimisen jälkeen ja pyysi lisää jumppaohjeita.

– Lähtötilanteessa aivoinfarktista toipuva aviomies ei päässyt omin voimin lainkaan ylös tuolista. Vaimo kertoi, että aviomies oli kuntouttanut itseään Armin avulla niin tehokkaasti, että pääsi jo viikon harjoittelun jälkeen itse ylös tuolistaan ja tarvitsi lisää jumppaohjeita.

– Kun viemme Armin kokeiltavaksi, parasta on asiakkaan ilahtunut ja jopa epäuskoinen ilme, kun kipua ei tunnu tuolista ylös noustessa. Onkin mahtavaa, että Armi on saamassa lääkinnällisen laitteen virallisen CE-merkinnän, jota tarvitaan Euroopan vientimarkkinoilla, hän iloitsee.

Yhteydenotot: TamErgo Oy, puhelin: 040 3507117
Tekst: http://www.editori.fi/kuluttaja

. Lisätietoa: Valtteri Rantalainen | p. 040 561 7703 | valtteri.rantalainen(a)editorhelsinki.fi I www.editorhelsinki.fi

Tuolista ylös ohjaava ja kuntouttava Armi Aktiivituoli