Divest Group toteuttaa merkittävät liiketoiminnan uudelleenjärjestelyt

Divest Group Oy on toteuttanut yhdessä Celectus Group Oy:n kanssa merkittävät yritysjärjestelyt. Osana järjestelyä Divest Group siirtää perustettuun Rainmaker-konserniin Guttan, Assidun, Claruksen ja Sametin liiketoiminnot. Vastaavasti Celectus siirtää liiketoimintoja uuteen yhtiöön.

Perustetun Rainmaker-konsernin liikevaihto tulee olemaan yli 30 miljoonaa euroa. Yhtiön toimitusjohtajaksi on nimitetty Petteri Kilpinen. Hallituksen jäsenet ovat Jari Kolehmainen ja Markus Pyrhönen. Uuden yhtiön tavoite on listautua pörssin päälistalle vuonna 2020 liikevaihdon ollessa silloin noin 100 miljoonaa euroa.

- On hienoa olla osoittamassa, että tällaisena talouden synkistelyn aikanakin Suomesta löytyy yhtiöitä, jotka menevät positiivisesti kasvaen eteenpäin ja lähtevät kansainvälisille markkinoille, toteaa Rainmakerin hallituksen jäsen Jari Kolehmainen.

Divest Group Oy kasvun mahdollistajana

Divest Group keskittyy jatkossa kolmeen asiaan. Yrittäjältä yrittäjälle toimiva Talousverkko-tilitoimistoketju laajenee Suomessa yritysostojen kautta sekä kansainvälistyy edelleen. Guidan rahoitusliiketoiminta jatkaa vahvalla kasvu-uralla tukiessaan suomalaisia pk-yrityksiä. Uusi tärkeä painospistealue on kasvuhalukkaiden pk-yritysten liiketoiminnan tukeminen kehitetyn Business Booster -palvelukokonaisuuden kautta. Business Booster tarjoaa yrityksille kaikki palvelut helposti ja ketterästi yhden luukun periaatteella.

- Divest Group on ainutlaatuinen kumppani kaikille suomalaisille pk yrityksille, jotka haluavat investoida, kasvaa ja kansainvälistyä. Monipuolisen palvelukokonaisuutemme ansiosta pystymme tukemaan yritystä kaikissa sen kehityksen vaiheissa, oli tarve päivittäisissä tilitoimistopalveluissa tai jopa laajemman kansainvälistymissuunnitelman toteuttamisessa maailmanlaajuisen kumppaniverkostomme kautta, kertoo johtaja Timo Tiainen Divest Group Oy:stä.

- On tärkeää, että näytämme itse mallia kasvussa ja kansainvälistymisessä. Ei ole uskottavaa konsultoida muita, jos ei itse kykene elämään omien ohjeidensa ja tavoitteidensa mukaisesti, kiteyttää Tiainen.

- Tämä on yksi hienoimmista vaiheista Divest Groupin historiassa, kommentoi yhtiön partner Jari Kolehmainen. Meillä on hieno mahdollisuus fokusoida nykyistä tekemistämme, kasvaa entistä voimakkaammin ja kansainvälistää palveluitamme, jatkaa Kolehmainen.

Lisätietoja:

Jari Kolehmainen Timo Tiainen
Partner Vice President
050 591 3533 050 525 0617
jari.kolehmainen(a)divestgroup.fi timo.tiainen(a)divestgroup.fi

. Lisätietoa: Valtteri Rantalainen | p. 040 561 7703 | valtteri.rantalainen(a)editorhelsinki.fi I www.editorhelsinki.fi

Lainaukset

On hienoa olla osoittamassa, että tällaisena talouden synkistelyn aikanakin Suomesta löytyy yhtiöitä, jotka menevät positiivisesti kasvaen eteenpäin ja lähtevät kansainvälisille markkinoille.
Jari Kolehmainen, hallituksen jäsen, Rainmaker