Ekologinen tiilikatto lisää asumismukavuutta

Ormax EVO -kattotiilistä tehty katto on aina enemmän kuin tavallinen katto. Modernin linjakkaana vesikatteena se on osa tyylikästä skandinaavista arkkitehtuuria. Lisäksi Ormax EVO -tiilikatto on hiljainen, kestävä ja kotimaassa valmistettu. Ormax EVOn kruunaa sen ekologisuus, sillä siihen voi integroida aurinkopaneelit saumattomaksi osaksi kattokokonaisuutta ilman arkkitehtuurin linjoja rikkovia kiinnikkeitä tai ulokkeita.

Orimattilassa valmistettavat  Ormax EVO -kattotiilet sopivat nykyaikaiseen, skandinaaviseen rakentamiseen. Ne on suunniteltu Suomen vaativiin ilmasto-olosuhteisiin ja ne soveltuvat sekä uudis- että korjausrakentamiseen.

Silmän ja korvan estetiikkaa

Perinteisesti kattotiilet ovat olleet muodoltaan aaltoilevia. Ormax EVO -kattotiilet ovat laattamaisen sileitä ja suorakaiteen muotoisia muodostaen linjakkaan kattopinnan. Silmän estetiikan lisäksi Ormax EVO tarjoaa estetiikkaa myös korvalle.

– Ihmiset haluavat rauhoittua kotiinsa ja tällöin rakenteiden hiljaisuudella on suuri merkitys. Ormax EVO on todella hiljainen vesikatemateriaali eikä se pauku tuulella tai sateella, korostaa BMI Ormaxin myyntipäällikkö Teemu Talvia.

“Orimattilassa valmistettavat  Ormax EVO -kattotiilet on suunniteltu Suomen vaativiin ilmasto-olosuhteisiin ja ne soveltuvat sekä uudis- että korjausrakentamiseen.

Tiilikatto mielletään usein kalliiksi materiaaliksi. Näin ei kuitenkaan ole ja Talvian mukaan moni heidän asiakkaistaan onkin hämmästynyt todetessaan Ormax EVO -tiilikaton hinnan hyvin kilpailukykyiseksi peltikattoon verrattuna.

Ormax EVO -kattotiili on hiljainen ja kruunaa skandinaavisen arkkitehtuurin linjakkuuden. Saatavana on viisi värisävyä: musta, ruskea, savitiilenpunainen, tummanharmaa ja tupapunainen.

Asuntomessujen suosikki

Viime vuosina tiilikatto on haastanut perinteisen peltikaton. Ormax EVOn suosion nousu näkyy erityisesti tämän vuoden Asuntomessuilla Tuusulassa, jossa neljännes messujen omakotirakentajista on valinnut katokseen Ormax EVOn.

Myös pientalovalmistaja Omatalo Oy esittelee omaa EVO-mallistoaan Asuntomessuilla. Ormax EVO kattotiilet tulivat Omatalon valikoimiin muutama vuosi sitten, asiakkaiden toiveesta.

“Olemassa olevaan Ormax EVO -kattoon voidaan helposti lisätä aurinkopaneelit vaihtamalla tiilet integroituihin aurinkopaneeleihin.”

– Ormax EVOn kysyntä on kasvanut merkittävästi, erityisesti nyt alkuvuodesta ja tänä vuonna niiden osuus myynnistämme tulee olemaan noin viidennes. Tähän on vaikuttanut myös viime vuonna suunnittelemamme oma EVO-talomallistomme, jossa kattomateriaalina on Ormax EVO -tiili. Erityisesti Ormax EVO Aurinkokattojen kysyntä on noussut voimakkaasti. Viime vuonna aurinkopaneeleista pääosin puhuttiin, tänä vuonna puolet toimittamistamme EVO-katoista on Aurinkokattoja, kertoo Omatalon myyntipäällikkö Riku-Pekka
Rautio

Ekologisuus valttina

Ormax EVO-kattotiilet ovat pitkäikäisiä, VTT:n elinkaarianalyysin mukaan ne kestävät jopa 70 vuotta. Kun pitkään käyttöikään yhdistetään aurinkoenergiaa tuottavat aurinkopaneelit, syntyy ekologinen ja omistajalleen taloudellisesti järkevä kokonaisuus.  BMI Ormaxin asiantuntijat räätälöivät aurinkopaneelien määrän aina tapauskohtaisesti asiakkaan tarpeiden mukaan.

Ostajan ei tarvitse kuitenkaan tehdä päätöstä aurinkopaneelien hankinnasta samanaikaisesti katemateriaalipäätöksen kanssa, sillä paneelien lisäyksen voi tehdä kätevästi myöhemminkin.

– Olemassa olevaan Ormax EVO -kattoon voidaan helposti lisätä aurinkopaneelit vaihtamalla tiilet integroituihin aurinkopaneeleihin. Myös olemassa olevaa aurinkopaneelien määrää voidaan lisätä, jos omaa uusiutuvaa sähköä halutaankin tuottaa enemmän, selventää Talvia Ormax EVO integroitujen aurinkopaneelien hankinnan joustavuutta.

Aurinkopaneelien tuottama energia on uusiutuvaa ja sen käyttö on ekologisuuden lisäksi myös taloudellisesti kannattavaa. Talvian mukaan Ormax EVOn aurinkopaneelit tuovat 4-6 prosentin tuoton sijoitetulle pääomalle.

Teksti: Maija-Liisa Saksa

Tervetuloa  tutustumaan Ormax EVO Aurinkokattoihin Tuusulan Asuntomessuilla 3.-30.8!

Osallistu arvontaan!

Pyydä messutarjous Ormax EVO tai EVO aurinkokatosta ja osallistut integroitavien aurinkopaneelien arvontaan!

Lue lisää: unelmienkatto.fi

BMI / Ormax

Ormax EVO –tiilikatto ja Ormax EVO Aurinkokatto Ormax EVO -kattotiili on kehitetty Suomen vaativiin ilmasto-olosuhteisiin. Moderni ja linjakas muoto sopii sekä uudis- että korjauskohteisiin. Ekologinen ja kestävä Ormax EVO –tiilikatto suojaa taloasi jopa seuraavat 70 vuotta. Kotimainen läpivärjätty Ormax EVO -tiili valmistetaan Orimattilassa, yhdessä Euroopan edistyksellisemmistä kattotiilitehtaista. Ormax EVO -kattoon integroitavat aurinkopaneelit ovat saumaton osa kattokokonaisuutta. Integroidut aurinkopaneelit toimivat osaltaan vesikatteen osana, eikä niitä tarvitse asentaa varsinaisen vesikatteen päälle.

Yrityksen verkkosivut

Editor Helsinki – yritysviestinnän asiantuntija