Ergonomiaa ja elämyksellisyyttä kohtaamisiin

– Väreillä on väliä, toteaa Nanna Ihamäki, joka hyödyntää villisti värejä ja erilaisia materiaaleja. Messukeskuksessa designerina työskentelevä sisustusarkkitehti Nanna Ihamäki haluaa suunnitella tiloja, jonne halutaan tulla uudelleen.

– Uudistumme jatkuvasti, jotta asiakkaamme voivat kohdata toimivassa ympäristössä. Kuuntelemme asiakkaita ja keräämme kehitysideoita. Kesällä remontoitiin rutkasti – viihtyvyyden lisäksi paransimme ergonomiaa ja elämyksellisyyttä.

Nannan kädenjälki näkyy syyskuussa avatuissa RENTO ja LOISTO kokoushuoneissa sekä kierrätystä kunnioittavassa ravintolassa nimeltä Olohuone. Tilat ovat saaneet ihastuttaneet erilaisuudellaan.

Paljon enemmän kuin valkoiset seinät

– Perinteinen kalustus ei enää riitä. Ennen asiakas teki sisällön tilaan: valkoisille seinille kiinnitettiin kokouksessa syntyneet materiaalit. Nykyisin halutaan, että tila tarjoaa jo itsessään elämyksiä. Messukeskuksen visio on olla elämyksellisin, sosiaalisin ja taloudellisin kohtaamismedia – myös tilojen puolesta, Nanna jatkaa.

Käytännöllisyydestä hyvinvointia

Ergonomia heijastuu työhyvinvointiin, mikä vaikuttaa yritysten kilpailukykyyn. Kun töissä voidaan hyvin, työntekokin on tehokkaampaa. Ei ole yhdentekevää millaisessa tilassa työskentelet koko päivän, oli kyseessä oma työpiste tai seminaaripäivä.

Nanna toi muunneltavuutta ja yksilöllisyyttä kokoustiloihin: Rennossa asiakas voi pituutensa mukaan säätää pöydän kaltevuutta ja korkeutta. Helposti siirreltävät kalusteet muuntautuvat päivän ohjelman mukaan vaikka luokkamuodosta ryhmätyötilaksi. Rennossa 40 kokoustajaa tapaa letkeästi ja pinnistelemättä.

– RENTO on ikkunaton, joten ilmavuuden ja valoisuuden lisäämistä on tuotu raikkaalla ja iloisella tapetilla sekä värillisillä kalusteilla. Keltaisen sanotaan lisäävän keskittymistä ja vihreä on viittaus luontoon, joka rauhoittaa ja rentouttaa. RENTO sopiikin hyvin mm. koulutuksiin.

LOISTO on kokoushuoneiden kruununjalokivi. Elegantissa salongissa kokoontuu 14 henkeä jykevän pöydän ympärillä.

– Halusin tehdä huoneesta tumman, intiimin ja arvokkaan. Tapetin kalakuvio keventää astetta muodollisempaakin kokousta. Loistokkuutta tuovat kiiltävät messinkiset yksityiskohdat. Sinne tekee mieli kutsua asiakkaat, jotka kaipaavat hemmottelua. Tila sopii esim. hallituksen kokoukseen tai juhlaillalliseen, Nanna kertoo.

Nanna Ihamäkeä haastatteli markkinointivastaava Kaisa Siipilehto, joka oli mukana kokoustilojen kehittämisessä ja konseptoinnissa.

Julkaisija: Editori.fi

Yhteydenotot:

Messukeskuksen Asiakaspalvelu

Messut, kävijäkyselyt
asiakaspalvelu@messukeskus.com

Messut, yritysasiakkaiden ja rakentajien Help Desk
asiakaspalvelu@messukeskus.com

Kokouspalvelu, päivystävä palvelukoordinaattori
kokouspalvelu@messukeskus.com

. Lisätietoa: Valtteri Rantalainen | p. 040 561 7703 | valtteri.rantalainen(a)editorhelsinki.fi I www.editorhelsinki.fi

Messukeskuksessa järjestetään vuosittain yli 100 ammatti- ja yleisömessutapahtumaa ja 1 500 kokousta ja kongressia. Tilaisuuksissa käy 10 000 median edustajaa ja bloggaajaa.

Lainaukset

Nanna Ihamäki, designer, Messukeskus