Helppokäyttöinen IoT-Ticket: Matkalippu teollisen internetin maailmaan

Vaasalainen teollisuuden ohjelmistotalo Wapice Oy edistää asiakkaidensa kilpailukykyä kaikilla toiminnan aloilla hyödyntämällä uusinta tietotekniikkaa ja innovaatioita. Yhtiön uusin keihäänkärkituote on markkinoiden helpoin, nopein ja konfiguroitavin IoT-Ticket-käyttöliittymä, johon voidaan liittää helposti myös kolmannen osapuolen järjestelmiä.

Wapicen IoT-Ticket on osa kustannustehokasta teollista Internetiä (Internet of Things). Se yhdistää yrityksen koneet ja laitteet internetiin ja luo uusia, innovatiivisia liiketoimintamahdollisuuksia teollisuusyrityksille.

Käyttöliittymää on kehitetty vuodesta 2005 alkaen.

– Kymmenen vuoden tuotekehitystyön tavoitteena on ollut markkinoiden helpoin käyttöliittymä, jonka kuka tahansa voi ottaa käyttöön ja muuttaa haluamakseen ilman ohjelmointia, kertoo Wapicen toimitusjohtaja Pasi Tuominen.

IoT-Ticket etähallinta- ja raportointijärjestelmä mahdollistaa IoT-palvelujen käyttöönoton kustannustehokkaasti eri teollisuuden aloilla ja käyttötarkoituksissa.

– IoT-Ticket yhdistettynä asiakkaan tai meidän toimittamiin elektroniikkajärjestelmiin luo toimivan IoT-järjestelmän, jonka rajapinnat on optimoitu teollisuuden tarvitsemiin väyläliitäntöihin, business intelligence -ratkaisuihin ja REST-API-rajapintoihin. Järjestelmää voidaan käyttää myös tavallisella älypuhelimella, Tuominen havainnollistaa.

– Tavoitteenamme on luoda IoT-maailman toimijoiden välille ekosysteemi, jossa eri osapuolet voivat hyötyä toisistaan helppokäyttöisen ja näyttävän käyttöliittymän avulla. Big Datan ansiosta myös suurten tietomäärien analysointi on helpompaa kuin aikaisemmin. IoT- Ticket on matkalippu IoT-maailmaan; se on kokoelma yhteen liitettyjä palveluja, joilla asiakas saa tarvitsemansa kokonaisuuden haltuunsa.

Kunnianhimoisten suuryritysten ohjelmistopartneri

Vuonna 1999 perustettu Wapice rakentaa Suomessa 270 ohjelmoijan voimin globaaleille vientivetoisille teollisuusyrityksille niiden suorituskykyä ja liiketoimintaa edistäviä ohjelmistoratkaisuja. Yhtiön palvelut ulottuvat elektroniikka- ja ohjelmistosuunnittelusta teollisuuden business data -ratkaisuihin saakka. Lokaalit ja globaalit käyttöliittymät toimivat sekä pilvipalveluissa että webhotelleissa.

– Panostamme paljon jatkuvaan uusiutumiseen, tuotekehitykseen ja uuden teknologian käyttöönottoon. Pyrimme katsomaan asiakkaan liiketoimintaa kokonaisuutena ja tarjoamaan heille kokonaisratkaisuja, joilla parantaa heidän suoritus- ja kilpailukykyään. Se edellyttää meitä testausjärjestelmien kehittämistä ja osaamisen jatkuvaa päivittämistä. Kaikki turha toiminta on pyritty minimoimaan. Esimerkiksi tuotekehitystyö on upotettu kustannustehokkaasti projektimalliimme, Tuominen havainnollistaa.

Lisätietoa: Wapice Oy, p. 010 277 5000

. Lisätietoa: Valtteri Rantalainen | p. 040 561 7703 | valtteri.rantalainen(a)editorhelsinki.fi I www.editorhelsinki.fi

Wapice: Liiketoimintaratkaisut, teollisuusjärjestelmät, sulautetut järjestelmät.

Lainaukset

Pasi Tuominen, toimitusjohtaja, Wapice