Iloista, innovatiivista senioripalvelua

”Kiitos Iida! Sinä olet tuonut minun vanhempieni elämään ystävällisyyttä, sydämellisyyttä ja omanarvontuntoa. Vanhan, muistisairaan isäni kanssa ei ole helppoa luoda lämminhenkistä ja häntä rauhoittavaa uutta ihmissuhdetta. Sinä olet siihen pystynyt! Olet auttanut arkisissa asioissa. Osaat huomata, mitä milloinkin kaivataan. Ensimmäistä kertaa minä huomaan vanhemmistani, että he ovat iloisia ja onnellisia avusta ja seurasta, jota perheen ulkopuolinen ihminen heille antaa. Se siirtää suuren painolastin pois myös minun harteiltani. On onnellista sanoa hätääntyneelle tai yksinäiselle vanhemmalle, jonka luokse ei aina itse pysty rientämään: ’Huomenna tulee Iida. Hän auttaa!’”

Tämä omaisen palaute nosti vedet silmiini. Juuri tällaiseen arkea helpottavaan, ilostuttavaan, turvaa ja rutiineja tuovaan palveluun pyrin, kun perustin Ilostu Oy:n marraskuussa 2016. Opiskeluaikanani sain kahvilassa yritysidean, kun katselin samppanjalla kippistäviä iäkkäitä rouvia. Halusin alkaa tuottaa monipuolisia ja iloisia tukipalveluja senioreille. Olin samana vuonna ymmärtänyt, että polkuni on uuden ja innovatiivisen luomisen parissa – siellä, missä ei tunneta sanaa ei.

Ilostu Oy tarjoaa iloista ja luotettavaa suomalaista senioripalvelua, jonka sisältö koostuu aidosti asiakkaan tarpeista. Tarjoamme aikaa aitoon, arvostavaan ja kunnioittavaan kohtaamiseen ja läsnäoloon. Asiakkaamme ovat sanoneet monipuolisuuden ja joustavuuden olevan tärkeää: jos olemme suunnitelleet siivousta, mutta asiakkaan mieliala onkin matala, voimme lähteä ulos kävelylle, keittää kahvit ja jutustella.

Vakioilostuttajat ystävinä

Meiltä seniori saa luonaan käyvän vakioilostuttajan. Tutun henkilön kanssa toimiminen lisää turvallisuuden tunnetta ja merkityksellisen ystävyyssuhteen luominen on helpompaa. Arjen suunnittelu ja organisointi sujuvat mukavasti, kun keskustelua ja askareita voidaan jatkaa siitä, mihin on viimeksi jääty.

Mielestäni hyvän ja asiakaslähtöisen palvelun tuottaminen on yksinkertaista ja palkitsevaa. Siinä asiakas on keskiössä. Missioni on uudistaa seniorialaa tuottamalla palveluja uudella tavalla yhteistyöverkostoja rakentaen, positiivisella asenteella ja seniorien todellisia tarpeita kuunnellen. Panostamalla energisiin ja iloisiin työntekijöihin voin luottaa palvelun tason säilyvän laadukkaana yrityksen kasvaessa. Ilostu-tiimimme hyvinvointi ja iloinen olemus ovat paistaneet ulkopuolistenkin silmiin, sillä olen saanut useita puheluita ihmisiltä, jotka kyselevät ilostuttajan paikkaa.

Iida Kujanpää

Perustaja & Ilostuttaja