Ivalon talvi kutsuu revontuliseikkailuun

Lappi on tunnettu upeasta luonnostaan ja revontulistaan, eikä Ivalo tee poikkeusta – päinvastoin. Revontulivyöhykkeellä sijaitsevat Hotelli Ivalo ja Aurora Village tarjoavat Pohjoiskalotin parhaat mahdollisuudet nähdä luonnon oma valoshow paikan päällä erämaan rauhassa.

Hiljaisuutta ja puhdasta luontoa arvostavalle Ivalo tarjoaa monenlaisia elämyksiä ilman massaturismin hälyä. Hotelli Ivalo sijaitsee Jäämerelle menevän päätien varressa joen rannalla, silti palvelujen ja lentokentän läheisyydessä.

- Hotellihuoneiden sekä ravintolan ikkunat avautuvat joelle upeaan lappimaisemaan, jossa pimeällä voi revontulia ihailla mukavasti oman hotellihuoneen tai ravintolan ikkunasta, kehaisee hotellin varatoimitusjohtaja ja Aurora Villagen toimitusjohtaja Juha Tuunanen.

- Vieraidemme käytössä on myös kolme saunaa, joenvarressa sijaitsevat lämpimät porealtaat ja kylmävesipalju. Avantoon pääsee suoraan ulkosaunasta.

Aitoja elämyksiä ja luonnonrauhaa

Suomen Ilmatieteenlaitoksen mukaan Ivalossa näkyy revontulia talvella neljänä yönä viidestä. Hotellilta 1,5 kilometrin päässä sijaitsevan Aurora Villagen lämpimät, kodikkaat revontulikodat ovat mahtava paikka revontulien bongaamiseen. Jokaisen puukodan lasikatto avautuu pohjoiselle tähtitaivaalle, joten revontulien hiljaista tanssia voi ihailla omasta sängystä käsin. Kaikissa on myös revontulihälytysjärjestelmä.

Hotelli Ivalon ja Aurora Villagen valikoimissa on paljon erikoispalveluja ja- aktiviteetteja; revontuliretkiä moottorikelkalla, porolla, autolla, suksilla ja lumikengillä sekä hevosrekiajeluja, huskysafareja, pilkkiretkiä ja jääkartingia.

- Yksi suosituimmista revontuliretkistämme on tunnelmallinen lumikenkäkävely pimeässä erämaassa. Oppaamme kertoo retkellä tarinoita Lapista, luonnosta ja revontulista, Juha Tuunanen kertoo.

Teksti: Eila Lokka

Hotelli Ivalo

Huoneet: 92 huonetta, 3 saunallista sviittiä, 250 paikkainen ravintola sekä 40-paikkainen hirsinen tilausravintola, Aurora Villagessa 25 revontulikotaa, jääsauna ja ravintola

Liiketoiminta-alueet: revontulimatkailu, majoitus sekä ravintola- ja ohjelmapalvelut