Kattojen KINGI® - takuutuote

Markkinoiden parhaat kattopellit ovat nyt saaneet arvoisensa kiinnitysruuvin, KINGI®kateruuvin. Tämä suomalainen innovaatio varmistaa koko vesikaton pitkän eliniän. KINGI® kateruuvilla on peräti 20 vuoden ruostumattomuus-, 30 vuoden vuotamattomuus- ja 50 vuoden poikkiruostumattomuustakuu.

Hyöty laadukkaasta ja huolettomasta, ruostumattomasta kattopellistä häviää, jos se kiinnitetään sopimattomilla ruuveilla. Ennen aikojaan ruostuneiden ruuvien vaihtaminen, ja pahimmillaan niistä johtuvat kattovuodot, aiheuttavat ylimääräistä harmia ja kustannuksia. KINGI® kateruuvin kolmikerrospinnoite takaa ruuvin ruostumattomuuden ja sen erikoismuotoiltu kruunukanta estää veden jäämisen kannan päälle ruostuttamaan ruuvia. Näin laadukkaat ruuvit ja kestävä peltikate yhdessä pitävät veden ja turhat huolet kotisi ulkopuolella.

Kingi Oy:n toimitusjohtaja Jari Lehtola korostaa, että kateruuvin CE-merkintä ei takaa laadukasta tuotetta, päinvastoin.

– Maalattujen, hiiliteräksisten kateruuvien CE-merkintä mahdollistaa niiden käytön vain kuivissa sisätiloissa eli lievässä ilmastorasitusluokassa C1. Suomen peltikatoista 80 prosenttia on kuitenkin olosuhteissa, joihin vaaditaan C3 -ilmastorasitusluokan tuotteet. Teräsrakenneyhdistys on myöntänyt KINGI® kateruuville varmennetun käyttöselosteen ja se on ainoa Suomessa koskaan myönnetty hyväksyntä maalatulle hiiliteräksiselle kateruuville C3 -ilmastorasitukseen. Onkin tärkeää, että ostaja kiinnittää huomiota siihen, että kateruuvi on tarkoitettu Suomen vaativiin sääoloihin eikä pelkästään sisäkäyttöön. Ympäristöministeriö on korostanut kelpoisten tuotteiden käyttöä ja vaatii entistä tiukemmin standardien noudattamista maaliskuussa 2017 julkaisemassaan ohjeistuksessaan.

Sen lisäksi, että KINGI® kateruuvi kestää takuuvarmasti vesikatteen elinkaaren, on sillä myös muita merkittäviä etuja. KINGI® kateruuvin patentoitu pikakärki ja muotoiltu kruunukanta nopeuttavat ja helpottavat peltikatteen asentamista. Ruuvi porautuu täsmälleen haluttuun kohtaan peltiä vahingoittamatta. Kruunukanta istuu tiukasti asennusistukkaan, joten asennus on vakaata eikä asentajan ote pääse lipsumaan. Hyvä porautuvuus estää naarmujen syntymisen asennuksen yhteydessä ja näin peltikatolla säilyy takuu.

Kotimainen innovaatio

KINGI® kateruuvi on suomalainen innovaatio ja suurin osa sen valmistuksesta tapahtuu Suomessa, joten sitä käyttämällä luodaan työtä ja hyvinvointia Suomeen.

– Olemme pystyneet hinnoittelemaan KINGI® kateruuvin niin, että sitä kannattaa käyttää jokaiseen peltikattoon. Katon eliniän kestävän kiinnityksen ja täyspitkän takuun lisähinta asiakkaalle on todella pieni, keskimäärin sata euroa, muistuttaa Lehtola.

Teskti: Maija-Liisa Saksa

……………

Korroosiokestävien rakennustuotteiden innovaattori

Kingi Oy on korroosiokestävien rakennustuotteiden suomalainen innovaattori. Sen kruunujalokivi on ainoa ulkokäyttöön hyväksytty kateruuvi KINGI®, markkinoiden parhaiden teräskatteiden elinikäinen kiinnike.

Kingi kehittää ja valmistaa korroosiokestäviä rakennustuotteita, jotka täyttävät niin viranomaisten kuin vaativimpien rakentajien tarpeet.

Yhteydenotot:
Jari Lehtola