Kaufmann löytää vastaukset terveydenhuollon palvelu- ja teknologiakehityksen pullonkauloihin

Strategisen palvelumuotoilutoimisto Kaufmannin toimitusjohtaja Petra Jäntti uskoo, että Suomella on edellytykset nousta terveydenhuollon palvelu- ja teknologiakehityksen kärkimaaksi – mikäli kehitystyössä huomioidaan asiakasnäkökulma.

Kaufmann on keskittynyt yksinomaan terveydenhuollon kehitystyöhön.

– Autamme asiakkaitamme sosiaali- ja terveydenhuoltoalalla kehittämään ihmislähtöisempiä palveluita, tehokkaampia prosesseja ja vaikuttavampaa viestintää. Moniammatillinen suunnittelijatiimimme toimii Suomessa ja muissa Pohjoismaissa – yhteisenä tavoitteena inhimillisempi terveydenhuolto.

Teemmekö oikeita asioita?

Kaufmann seuraa toimialan kehitystä aitiopaikalta.

– Suomessa on terveydenhuollon saralla ituja, joista voi syntyä kansainvälisiä menestystarinoita. Terveysala on myös murroksessa: alalle tulee uusia toimijoita ja tuleva sote-palveluiden valinnanvapaus hämmentää niin kansalaisia kuin ammattilaisia. Siksi kentällä toimivien, uusien palveluiden ja innovaatioiden kehittäjien olisikin syytä varmistaa: teemmekö oikeita asioita? Ymmärrämmekö ihmisten motivaation ja tarpeet? Onko ratkaisumme käytettäviä ja ymmärrettäviä? Mikäli palveluita halutaan kehittää nopeammin, on näkökulma käännettävä asiantuntija- ja teknologialähtöisyydestä asiakkaan suuntaan.

Design ajattelun avulla tehokkaasti maaliin

Edellä mainitut kysymykset ovat vain pintaraapaisu haasteista, joita Kaufmann ratkoo.

– Kartoitamme asiakkaan nykytilan, tunnistamme liiketoimintakonseptin tai teknologian mahdollisuudet ja kehitämme nopeasti ratkaisuja ketterän yhteisuunnitteluprosessimme avulla. Toimintamme pohjaa design ajatteluun, joten lähestymme haastetta aina käyttäjälähtöisesti. Terveydenhuoltoalan ja strategisen suunnittelun vahva kokemus varmistaa sen, että ratkaisut ovat toteuttamiskelpoisia ja niillä on positiivinen vaikutus sekä yksilölle että yhteisöille.

Kiinnostuitko?

www.kaufmann.fi