Kotimainen Timberwise parkettilattia on tehty suomalaisiin olosuhteisiin

Aidosti kotimainen Timberwise on fiksu investointi, sillä se kestää suomalaisissa olosuhteissa. Timberwise on myös turvallinen ja ekologinen valinta.

Kansainvälisestä nimestään huolimatta Timberwise on täysin kotimainen yritys. – Yhtiömme on suomalaisomistuksessa, tuotantomme sijaitsee Loimaalla ja tuotteillamme on Avainlippu-merkki. Arvostamme myös suomalaista raaka-ainetta, sillä tuotteistamme vähintään 2/3 on aina kotimaista puuta. Laadunvalvontammekin toimii aukottomasti kun tuotanto on Suomessa. Tehtaalla jokainen säle tarkistetaan käsin ja pintakäsittelyn jälkeen jokainen lauta vielä tarkistetaan. Muut tuotannon vaiheet ovat toki pitkälti automatisoituja, markkinointipäällikkö Laura Lankinen kertoo.

Turvallinen ja terveellinen lattia

Timberwise on myös markkinoiden ainut lattiavalmistaja, jonka tuotteille on myönnetty Allergia- ja astmaliiton Allergiatunnus.
– Tuotteissamme ei ole lainkaan formaldehydia, joka on yksi sisäilman laatua heikentävistä kemikaaleista. Timberwisen lattiasta ei siis tule sisäilmapäästöjä, jotka saattavat ärsyttää silmiä ja joiden on epäilty olevan yhteydessä allergia- ja astmaoireisiin.

Lattiamateriaalilla on merkitystä, sillä etenkin lapsiperheissä lapset viettävät runsaasti aikaa lattialla joko ryömien, kontaten, leikkien tai tv:tä katsoen. – Turvalliset tuotteet lisäävät asumismukavuutta, takaavat paremman hengitysilman ja pienentävät allergia- ja astmariskiä. Siksi käytämme tuotteissamme mahdollisimman luonnonmukaisia pintakäsittelyaineita ja liimaa, jossa ei ole lisättyä formaldehydiä.

Suomalaisiin olosuhteisiin valmistettu

Puu on elävä materiaali, joka sitoo ja luovuttaa kosteutta vallitsevan ilmankosteuden ja lämpötilan mukaan. – Siksi parketin liimasaumojen on kestettävä rasitusta. Timberwise parkettien liimasaumat läpäisevät alan vaativimmat testit (JAS2). Testaamme parketit myös keittämällä testipaloja kiehuvassa vedessä useamman tunnin ajan, jonka jälkeenkin tuotteidemme rakenne kestää eivätkä pinnat irtoile. Se takaa sen, että kotona vältytään mittavilta korjauskustannuksilta.

Sydämenä kotimainen koivuvaneri

Timberwise-lattian kaikki kolme kerrosta ovat aitoa puuta. Lattia voidaan siis hioa ja käsitellä useampaan kertaan, mikä tekee siitä kestävän ja pitkäikäisen investoinnin. – Tuotteemme sydämen muodostaa kotimainen koivuvanerinen välirakenne. Vaneri on valmistettu merenkulkukäyttöön, joten se kestää olosuhteiden ja vuodenaikojen vaihtelua huomattavasti paremmin kuin yleisesti käytetty havuvaneri.
Lankinen muistuttaa lopuksi, että yhtiö tekee yhteistyötä ainoastaan sertifioitujen ja testattujen materiaalitoimittajien kanssa, joten Timberwise on myös ekologinen valinta.
| Teksti: Editori.fi

Yhteydenotot: Timberwise Oy, Puhelin:  02 7636 420, ma-pe 8-16

. Lisätietoa: Valtteri Rantalainen | p. 040 561 7703 | valtteri.rantalainen(a)editorhelsinki.fi I www.editorhelsinki.fi

Kotimainen, Loimaalla sijaitseva perheyritys Timberwise Oy on valmistanut yksisäleisiä laatuparketteja vuodesta 2000 lähtien. Erikoisosaamistamme on laadukkaiden yksisäleisten parkettien, eli lankkuparkettien, valmistaminen. Timberwisen tuotteilla on Avainlippu sekä Allergia- ja astmaliiton Allergiatunnus.

Lainaukset

Laura Lankinen, markkinointipäällikkö, Timberwise