Kotimaisin käsin kotimaisia puutuotteita

Puu on elävä ja luonnonmukainen materiaali ja se on aina ollut osa suomalaisten kotien sisustusta ja tunnelmaa. E.T. Listat Oy:n valmistamat täyspuiset listat, paneelit, lattialaudat ja saunatuotteet tuovat lämpöä ja yksilöllisyyttä jokaiseen kotiin. Ne ovat myös ympäristötietoisen ja vastuullisen kuluttajan valinta.

Kuvassa E.T. Listat Oy:n valmistamat näyttävät, mäntypuiset jalkalistat. Listat saa sävytettyä sisustukseen sopiviksi.

Puu sitoo itseensä ilmakehän hiilidioksidia ja vähentää siten sen päästöjä. E.T. Listojen käyttämä puutavara saadaan pääosin kotimaisista, PEFC-sertifioiduista metsistä. Kun sitä jatkojalostetaan ylivieskalaisessa perheyrityksessä kotimaisin käsin, tuo se maahamme työtä, vaurautta ja hyvinvointia. E.T. Listojen koko tuotannolle on myönnetty Avainlipputunnus.

– Perheyrityksessämme on jo kolmas sukupolvi mukana toiminnassa. Vuosikymmenien myötä olemme kasvaneet Suomen suurimmaksi listaja paneelivalmistajaksi. Olemme aina halunneet toimia vastuullisesti ja olemmekin haluttu työnantaja, toteaa toimitusjohtaja Raine Luukko.

Laatua ja silmäniloa

E.T. Listojen tuotteista yli 60 prosenttia pintakäsitellään valmiiksi. Suosituin väri on valkoinen, mutta laaja värivalikoima on kattaa niin puun luonnollisen pinnan, kuultavat sävytykset, kirkkaan lakan kuin peittävät maalit. Vähäpäästöinen M1-luokitus on myönnetty vesiohenteisilla maaleilla maalatuille tuotteille sekä pinnoitetuille mdf-pohjaisille listoille ja paneeleille.

E.T. Listojen tuotteita on saatavilla Starkista, K-Raudoista, Rautanetistä sekä yksityisiltä rakennustarvikekauppiailta ympäri maan.

– Nettisivuillamme on esillä n. 700 nimikettä. Jos sieltä olevaa tuotetta ei ole lähimmällä jälleenmyyjällämme, kannattaa heitä pyytää tilaamaan se. Kaikki sivuillamme olevat tuotteet löytyvät varastostamme, joten toimitusaika jälleenmyyjälle on vain pari päivää, vinkkaa Luukko.

Teksti: Maija-Liisa Saksa

E.T. Listat Oy

• Kotimainen perheyritys, perustettu 1972

• Tehdas Ylivieskassa