Kruunuasuntojen uudet vuokrakodit tarjoavat arjen luksusta

Hyvä sijainti, runsas varustelu, yksilölliset ja toimivat pohjaratkaisut, korkealuokkainen viimeistely sekä huippuunsa viety energiatehokkuus.

Kruunuasuntojen vuokra-asuntokanta poikkeaa selvästi edukseen perustarjonnasta. Moni yllättyy asuntojen fiksuista pohjaratkaisuista, laadukkaista materiaaleista ja yksilöllisestä ilmeestä. Kuvassa visualisointi Turun Linnanfälttiin rakenteilla olevasta talosta

Siinä ominaisuuksia, jotka usein yhdistetään arvokortteleiden omistusasuntoihin. Kruunuasunnot on kuitenkin tuonut niitä määrätietoisesti myös vuokrakohteisiin. Uusimmiksi esimerkeiksi kelpaavat vaikkapa Tuusulan Rykmentinpuisto, Turun Linnafältin puukerrostalot sekä Tampereen Jankaan ja Turtolaan rakennettavat kohteet, joiden varuste- ja laatutaso on selvästi perinteisiä vuokratalokohteita korkeammalla.

– Tästä saamme asiakkailta ja rakennusliikkeiltä jatkuvasti kiitosta. Meidän vuokratalomme eivät ole harmaata bulkkituotantoa, joissa tyydytään moneen kertaan kopioituihin perusratkaisuihin, kiinteistöjohtaja Petri Saarinen kertoo.

Laatua ja energiatehokkuutta

Pieni arjen luksus syntyy kiinteistöjohtajan mukaan lopulta varsin pienistä asioista. Sellaisia ovat hieman yksilöllisempi suunnittelu, laadukkaat ja kestävät pintamateriaalit ja komponentit, viihtyisät yhteistilat ja porraskäytävät sekä ympäristöseikkojen ja energiatehokkuuden optimointi. Esimerkiksi Tampereen Turtolan kohteessa on aurinkokatto, jonka tuottama vihreä sähkö käytetään kiinteistösähköön ja käyttöveden lämmitykseen.

Myös lasitetut parvekkeet, nopeat verkkoyhteydet, smartpost-automaatti, sähköautojen latauspisteet sekä yhteiset kerhotilat ovat useissa Kruunuasuntojen uudiskohteissa jo perusvarustusta.

– Moni todellakin yllättyy laatutasostamme. Asunnoista ei löydy muovimattoa ja porraskäytäviin tehdään usein kiinteistötaidetta, kuten maalauksia tai suurennoksia vanhoista valokuvista. Havaintomme on, että viihtyisä ja kaunis asuinympäristö myös pysyy paremmassa kunnossa. Se puolestaan pitää kiinteistönhuoltokulut kurissa, Saarinen painottaa.

Teksti: Timo Sormunen

Kruunuasunnot Oy

• Rakennuttaa, vuokraa ja kehittää asuntoja ympäri Suomea.

• Hallinnoi yhteensä noin 2300 asuntoa, joista omistaa itse noin 1900.

• Yhtiö on vuosien mittaan ostanut kiinteistöjä ja rakennuttanut taloja Helsinkiin, Jyväskylään, Turkuun, Hämeenlinnaan, Sodankylään ja Rovaniemelle.

• Parhaillaan uusia asuntoja on tulossa Tampereelle, Tuusulaan ja Turkuun.

www.kruunuasunnot.fi

Editor Helsinki – yritysviestinnän asiantuntija